13/01/2017

El Consell Assessor de l’ETSEQ analitza els indicadors de progrés del centre

Format per representants d'empreses, institucions i col·legis professionals, s'ha reunit el dijous 12 de gener per donar suport i aconsellar els responsables de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química sobre la marxa del centre

Els membres del Consell Assessor s'han reunit a la seu de l'ETSEQ, al campus Sescelades.

A la reunió han assistit Marta Bellobí de Grinium, Carlos Álvarez de Covestro i Josep   Moragas, d’UNIÓ – Corporació Alimentària-Associació d’Empreses Innovadores en Nutrició i Salut (AINS); Antoni Aldecoa, de Schwartz-Hautmont, Bárbara García, de DSM Royal DSM i Joan Josep Colina d’Indústries Teixidó; Maria Mas de Repsol i Santiago Crivillé, del Consejo de Colegios de Ingenieros Técnicos Industriales. Per part de la URV, han assistit el director de l’ETSEQ Josep Bonet, el director del Departament d’Enginyeria Mecànica Manel Vallès, el director del Departament d’Enginyeria Química Josep Font i Francesc Xavier Grau, catedràtic d’Enginyeria Mecànica i exrector de la URV, que presideix el Consell.

Els participants, professionals i directius, han intervingut sobre els indicadors de progrés del centre i dels departaments que els han exposat els responsables universitaris, aportant els seus punts de vista, externs a l’Escola. La conclusió general ha estat que l’ETSEQ té actualment un bon posicionament. Entre d’altres questions, s’ha destacat l’alta empleabilitat dels seus graduats, en comparació amb tots els centres que imparteixen Enginyeria Química a Catalunya. L’Escola ha travessat relativament bé el període de crisi econòmica, que ha comportat la no renovació de les plantilles de personal docent i investigador (PDI) i la disminució en el nombre de contractes de transferència de tecnologia i innovació amb les empreses. La no renovació de les plantilles ha comportat que sigui difícil mantenir la xifra de producció científica. El nombre de contractes amb les empreses és un indicador clau de la salut de la demanda científica per part dels diferents sectors econòmics.

etseq17

Aquesta ha estat la 4ª vegada que s’ha reunit el Consell Assessor des de la seva constitució, fa dos anys. Es completa així un cicle, de dues trobades anuals. S’ha establert a partir d’ara que la trobada d’hivern es dedicarà a valorar els indicadors de progrés del centre i departaments, i en la d’estiu s’examinarà un tema monogràfic.