20/11/2017

El Consell d’Universitats de Nicaragua col·laborarà amb la URV en Turisme

Telémaco Talavera, president del Consell d'Universitats de Nicaragua, va visitar la Universitat per iniciar contactes en aquest àmbit

El president del Consejo de Universidades Telémaco Talavera, al costat de la vicedegana de la FCEP Paloma Vicens (en el centre) i la vicerectora Mar Gutiérrez-Colon.

Telémaco Talavera, president del Consell d’Universitats de Nicaragua i rector de la Universidad Nacional Agraria (UNA), va visitar la URV per primer cop els dies 16 i 17 de novembre amb l’objectiu d’iniciar contactes, especialment per col·laborar en l’àmbit del Turisme. La vicerectora d’Internacionalització, Mar Gutiérrez-Colon, va ser l’encarregada d’acollir la visita i presentar-li la Universitat Rovira i Virgili, la seva idiosincràsia i els àmbits d’actuació.

La seva presència va coincidir amb el VII Fòrum Redintur, que és una xarxa universitària de postgraus en Turisme i que va tenir lloc a la Facultat de Turisme i Geografia en les mateixes dates. Telémaco Talavera va poder assistir i prendre la paraula en aquest fòrum, format per 27 universitats de l’Estat espanyol que ofereixen estudis de màster en Turisme. El responsable universitari centreamericà es va reunir la degana de la Facultat, Marta Nel·lo, i el director del Parc Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, Salvador Anton. El convidat va mostra interès per establir un conveni de col·laboració amb la Universitat i pel model del Parc com a estructura de transferència de tecnologia i innovació en l’àrea del Turisme.

El dirigent universitari nicaragüenc es va reunir també amb Paloma Vicens, del Departament de Psicologia, i vicedegana de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia (FCEP), per conèixer la tasca que els estudiants i professors del centre fan al poble nicaragüenc de San Ramón, a través de l’ONG El Sueño de la Campana. Des de fa molts anys, estudiants de Mestre, Psicologia, Pedagogia i Educació Social de la URV hi fan les pràctiques curriculars treballant amb les diferents comunitats disperses, en l’aprenentatge a les escoles, en el lleure i en altres aspectes educatius, com l’eliminació de la violència de gènere.