13/07/2018

El Consell General de la Xarxa Vives es reuneix a la Universitat Miguel Hernández d’Elx

Les 22 universitats de la xarxa atorguen la Medalla d'Honor 2018 a l'editor i historiador Josep Massot i a l'impulsor dels estudis universitaris a Lleida Manuel Lladonosa

Un moment de la reunió del Consell General de la Xarxa Vives d'Universitats a Elx.

Els rectors i rectores de les universitats que integren el Consell General de la Xarxa Vives, entre les quals hi ha la rectora de la URV, María José Figueras, s’han reunit aquest 13 de juliol a la Universitat Miguel Hernández d’Elx. El Consell General és l’òrgan de decisió i gestió estratègica que estableix el programa general d’actuació de la xarxa.

La Universitat Miguel Hernández d’Elx ha estat també l’escenari del reconeixement a la trajectòria professional​ ​i el compromís envers la ciència, la llengua i la cultura del filòleg, editor i historiador, Josep Massot i Muntaner, i de l’historiador i impulsor dels estudis universitaris a Lleida, Manuel Lladonosa i Vall-llabrera. Ambdós homenatjats han estat condecorats amb les Medalles d’Honor de la Xarxa Vives, l’únic guardó que atorguen conjuntament les 22 universitats dels territoris de parla catalana.

Josep Massot va ingressar a l’Abadia de Montserrat com a monjo benedictí. Ha estat professor de literatura catalana a la Universitat de Barcelona i és professor d’història de l’Església a Montserrat i director de publicacions de l’Abadia de la mateixa ciutat, funció que desenvolupa des del 1972.

Manuel Lladonosa va ser un dels primers professors de la primera delegació universitària de Lleida, fet que el va consolidar com una figura central de la fundació de la Universitat de Lleida. Degà de la Facultat de Lletres entre el 1985 i el 1988, ha estat catedràtic d’Història Contemporània entre els anys 1989 i 2011, i fins el 2016 professor emèrit.

L’homenatge ha comptat amb la presència tant de les rectores i rectors de les universitats de la Xarxa Vives com de diferents càrrecs i membres de la comunitat universitària.