11/04/2016

El cònsol del Marroc a Tarragona visita l’IPHES i la URV

Abdelaziz Jatim ha realitzat el divendres 8 d'abril una visita institucional a la seu de l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social, i després l'ha rebut al Rectorat Josep Anton Ferré, rector de la URV. L'IPHES col·labora amb la Université Mohamed I d'Oujda en el camp de l'arqueologia, la geologia, la paleontologia i la socialització de la ciència

El cònsul del Marroc (amb corbata) observa un ullal de mamut trobat al barranc de la Boella, a l'IPHES. Foto: Òscar Moreno/IPHES.

En la visita a l’Institut, al cònsol del Regne del Marroc a Tarragona l’han acompanyat Mar Gutiérrez-Colón, vicerectora d’Internacionalització de la URV; Robert Sala, director de l’esmentat centre de recerca, i Marina Casals, directora del Centre Internacional. Després la comitiva ha estat rebuda pel rector Josep Anton Ferré, al Rectorat.

El rector de la URV Josep Anton Ferré ha rebut al seu despatx el cònsul del marroc Abdelaziz Jatim (ambdós al centre de la imatge).
D’esquerra a dreta Robert Sala, director de l’IPHES; el rector de la URV, Josep Anton Ferré; el cònsul del marroc Abdelaziz Jatim i la vicerectora Mar Gutiérrez-Colon.

L’IPHES i la URV estan desenvolupant des de 2005 una col·laboració amb la Université Mohamed I d’Oujda en els àmbits de l’arqueologia, la geologia, la paleontologia i la socialització de la ciència. “L’objectiu és la recerca sobre les diferents onades de poblament humà en una regió al sud d’Oujda, al Marroc Oriental. Des d’aleshores s’han descobert restes arqueològiques i paleontològiques que evidencien una dispersió humana molt primitiva al Magreb durant el Plistocè inferior”, ha explicat Robert Sala. A més, s’ha demostrat la presència per primera vegada en aquella regió d’indústries de Mode 1, les més velles de la història, i una continuïtat del poblament humà al llarg de tota la Prehistòria, donada la presència de restes de totes les fases de l’evolució.

En aquest context, “la URV i l’IPHES, com a deferència al cònsol, hem volgut ensenyar-li aquest centre de recerca, presentar-li l’equip i donar-li a conèixer els projectes que desenvolupem al Marroc, perquè volem mantenir les bones relacions i treballar junts encara més en el futur”, ha declarat Gutiérrez-Colón.