09/12/2016

El CRAI de la URV és el sistema de biblioteques més eficient de les universitats de l’Estat

Imatge del CRAI del Campus Catalunya de la URV.

L’índex de potència del sistema CRAI de la Universitat Rovira i Virgili dobla la mitjana de la “Red de Bibliotecas Españolas Universitarias”, Rebiun, les dades de la qual analitza el SECABA-Rank Universitarias. A la URV la segueixen en eficiència les biblioteques de la Universitat Politècnica de València, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universidad Autónoma de Madrid i la Universitat de Barcelona, en els cinc primers llocs.

El SECABA-Lab és un grup multidisciplinari format per investigadors dels àmbits de documentació i de la informàtica. Dirigit per Enrique Herrera, el grup està especialitzat en l’avaluació de la qualitat i l’accessibilitat de la informació. Elabora anualment un rànquing de biblioteques universitàries i un altre dels sistemes de biblioteques públiques. La seva anàlisi es basa en l’indicador de la Potència del Sistema, que posa en relació la potència d’entrada (basada en el pressupost) amb la potència de sortida (basada en la circulació, mesurada en els préstecs domiciliaris i els documents descarregats dels recursos electrònics). Amb això es calcula l’índex que permet comparar la eficiència de les biblioteques. En el cas de la URV,  l’any 2015 aquest índex va ser de 2,08, per a un índex de base 1,00 per la mitjana del total Rebiun. En el rànquing hi figuren 43 universitats i 19 d’elles, encapçalades per la URV, tenen una eficiència per sobre de la mitjana del conjunt.

La primera edició del SECABA-Rank Universitarias es va fer l’any 2007. Posteriorment s’ha fet cada any des del 2011. La sèrie complerta és consultable a la seva pàgina web. L’any 2014 els CRAI de la URV ocupaven la segona posició del rànquing i l’any 2015 han pujat a la primera posició.

Més informació:

1. Albert Bordons |

Hola,
    Enhorabona als nostres companys del CRAI i als equips que l’han anat dissenyant i gestionant.
    Un comentari sobre el títol de la notícia: no és per res, però això de dir sempre “l’Estat” és poc concret i cansa una mica aquesta indefinició.
    Ja que com dieu tot seguit, això és el Rànquing de les Biblioteques Espanyoles Universitàries, perquè no dir al títol que “….. és el sistema de biblioteques més eficient de les universitats espanyoles”. O no és això ?
    Salutacions, Albert