13/07/2018

El CRAI de la URV està en la setena posició del rànquing de biblioteques universitàries

El Rànquing de les Biblioteques Espanyoles Universitàries que elabora el SECABA Lab de la Universidad de Granada mesura l'eficiència de les biblioteques

El Secaba-Rank Universitàries és el Rànquing de les Biblioteques Espanyoles Universitàries que el grup de recerca SECABA Lab de la Universidad de Granada elabora anualment per determinar l’eficiència de les biblioteques universitàries de l’Estat. En aquest rànquing, el sistema CRAI de la URV es manté en les deu primeres posicions en els darrers anys. Més concretament, en l’avaluació feta amb les dades de 2016 i publicada el juny de 2018, la URV apareix en la setena posició de 41 d’una llista d’universitats que encapçalen la Universitat Autònoma de Barcelona, la UNED i la Universitat Politècnica de València.

La URV es troba en el setè lloc de les 15 universitats que tenen una potència del sistema positiva, és a dir, que el seu sistema de biblioteques és eficient, mentre que les 26 restants es considera que no ho són. Si s’observen les dades en funció de la població de les universitats, la URV és la segona més eficient entre les universitats amb menys de 20.000 membres, per darrere de la Universidad Pablo Olavide de Sevilla.

El Secaba-Rank es basa en l’indicador de la potència del sistema, que relaciona el pressupost per càpita (despesa en personal i en recursos d’informació) amb el nombre de préstecs per càpita (comptant els estudiants de grau, postgrau i títols propis, i docents a temps complet i parcial). D’aquesta manera es mesura l’eficiència de les biblioteques, que és la capacitat d’aconseguir el màxim nombre de préstecs amb el mínim de recursos possibles.

El Rànquing de les Biblioteques Espanyoles Universitàries es va elaborar per primera vegada el 2007, a continuació, el 2011 i, des d’aleshores, s’ha publicat anualment. Es pot consultar al seu lloc web.

1. Josep Manel Ricart |

Molt orgullós del nostre CRAI, enhorabona!