11/04/2016

El CTTi de la Fundació URV i el centre de recerca AMIC de la URV aconsegueixen els nous segells TECNIO

Aquesta acreditació, que concedeix la Generalitat de Catalunya a través d'ACCIÓ, identifica on es troba la tecnologia més innovadora, els desenvolupadors que l'ofereixen i els facilitadors que participen en el procés de transferència de tecnologia i coneixement. El nou segell és una evolució de l’antiga xarxa TECNIO, creada al 2009 i que englobava fins ara centres tecnològics i grups universitaris catalans

Fotografia de grup de les entitats acreditades amb el segell TECNIO.
Fotografia de grup de les 54 entitats acreditades amb el segell TECNIO.

La Generalitat de Catalunya va presentar dijous, 7 d’abril, el nou segell TECNIO, una acreditació que s’atorga a entitats catalanes que desenvolupen i faciliten tecnologia per a les empreses. El Centre de Transferència de Tecnologia i innovació (CTTi) de la Fundació URV va rebre el segell com a entitat facilitadora, mentre que al centre de recerca AMIC (Aplicacions Mediambientals i Industrials de la Catàlisi) de la URV se li va atorgar com a centre desenvolupador de tecnologia en un acte que va reunir prop de 300 persones de la comunitat científica i tecnològica catalana, i que va presidir el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget.

En una primera fase, el segell ha identificat 54 proveïdors que participen en el procés de transferència de tecnologia i coneixement al mercat, ajudant a les empreses a crear nous productes i serveis. Aquest segell té una vigència fins al 2019 i s’obrirà a noves entitats en properes fases.

El segell TECNIO acredita quatre tipus d’agents: desenvolupadors de tecnologia públics (com les universitats i els centres de recerca); desenvolupadors de tecnologia privats (com les enginyeries o empreses de base tecnològica); desenvolupadors de tecnologia sense ànim de lucre (com els centres tecnològics); i facilitadors de tecnologia públics (com les oficines de transferència de tecnologia de les universitats).

L’objectiu de la nova distinció TECNIO és que les empreses catalanes identifiquin on poden trobar noves tecnologies per a les seves necessitats de desenvolupament de nous productes i processos, ja sigui a través de l’adquisició o explotació de patents, la contractació de projectes d’R+D+i o el contacte amb empreses derivades (spin-offs).

Alineada amb l’Estratègia RIS3CAT i l’Estratègia Industrial de Catalunya, es tracta d’una iniciativa que situa la transferència de tecnologia com un dels mecanismes clau per augmentar el nombre d’empreses innovadores a Catalunya i fer-les més competitives. Segons el Baròmetre de la Innovació a Catalunya, el 56,8% de les empreses catalanes de més de 9 treballadors són innovadores i, d’aquestes, el 84,6% preveu un increment de la facturació.

Els nous agents TECNIO podran gaudir de la utilització del segell acreditatiu, obtindran la visibilitat i el reconeixement d’ACCIÓ, serveis de difusió i comercialització de tecnologia, assessorament en cooperació internacional, informació preferent sobre activitats d’ACCIÓ, priorització en línies d’ajut i programes específics, activitats de networking i capacitació en transferència de tecnologia.

De xarxa a segell

El nou segell és una evolució de l’antiga xarxa TECNIO, creada al 2009 i que englobava fins ara centres tecnològics i grups de recerca universitaris catalans. En els seus sis anys de vida, els centres TECNIO han ingressat prop de 1.000M€, un 50% provinent de la facturació a empreses per processos de transferència de tecnologia. En aquest període, les entitats que formaven part de TECNIO han creat 53 spin-offs, han sol·licitat 309 patents i n’han transferit al mercat un total de 143.

Més informació sobre el segell TECNIO, aquí.