23/12/2016

El curs Dones, Salut i Educació ha format més de 500 persones a Deltebre

Aquest curs, organitzat pel Departament de Pedagogia, va començar l'any 2005 i continua cada any amb la seva tasca. El divendres 23 de desembre Lluís Soler, alcalde de Deltebre, i el rector de la URV Josep Anton Ferré, han signat un conveni específic de col·laboració al Rectorat per tal que la iniciativa tingui continuïtat en aquest curs 2016-17

D'esquerra a dreta en l'acte de signatura del conveni, Carmen Ponce, Josep Anton Ferré, Lluís Soler i Rosa Queral.

L’objecte del conveni ha estat establir la col·laboració entre l’Ajuntament d’aquesta població del Baix Ebre i la URV de cara a l’edició 2016-17 del curs. El Departament de Pedagogia de la URV l’organitza i el consistori, que hi ha col·laborat des del principi, aporta 2.000 € en aquesta edició perquè es pugui dur a terme. L’Ajuntament també posa a disposició de l’organització les instal·lacions, la infraestructura, la difusió i el material necessaris per a la realització del curs.

El curs consta de 25 h, és gratuït i s’estructura en conferències a l’entorn dels tres arguments: dones, salut i educació. Hi ha inscrites 50 persones, que també poden expressar els seus interessos i poden escollir els temes a tractar. Actualment dirigeix el curs la professora de la URV Carmen Ponce. La iniciativa és molt coneguda, ha contribuït significativament al municipi a la formació i dinamització social, i atrau moltes persones interessades.

Des de fa onze anys en què va començar el curs a Deltebre, hi ha participat, aproximadament, una cinquantena de persones a cada edició. La professora de la URV Rosa Queral en va ser l’iniciadora, i el curs va generar el neixement d’ADAS, Associació de Dones Agents de Salut.

1. Begonya |

Com a alumna d’aquests meravellosos cursos he de dir que hi ha hagut un abans i un després. Conèixer Rosa Queral i canviar la vida d’algunes dones que tenien inquietuts i ganes d’aprendre va ser tot una cosa.
    Que no ens falti mai aquest curs perquè ja forma part de la nostra existència. Gracies a tots els que duen a terme esta experiència, pero sobretot a Rosa, una dona incansable, un pou de sabiduria i saber fer.