26/04/2019

El Departament de Filologia Catalana celebra la diada de Sant Jordi

Una sessió de lectura de textos de creació dels estudiants del grau de Llengua i Literatura Catalanes, un recital de poemes de presó i exili i una conferència de l’escriptor Màrius Serra protagonitzen la celebració

Estudiants del grau de Llengua i Literatura Catalanes durant la lectura de textos.

El dia 25 d’abril a la Sala de Graus del Campus Catalunya, en el marc de la Setmana de les Humanitats de la Facultat de Lletres, el Departament de Filologia Catalana ha celebrat la diada de Sant Jordi amb un programa intens. La primera activitat ha estat una sessió de lectura de textos del Cercle de Creació Literària, un col·lectiu d’estudiants del grau de Llengua i Literatura Catalanes. Es tracta de la primera vegada que els estudiants fan una lectura pública, adreçada als seus companys i professors i al públic general, de passatges de treballs literaris propis.

La segona activitat ha estat la sessió “Poesies de presó i exili : Antoni Rovira i Virgili, Artur Bladé Desumvila, Josep Maria Prous i Vila i Ventura Gassol”, una sessió de lectura de poemes coordinada per Magí Sunyer, i en la qual han participat alumnes i professors del Departament.

Màrius Serra parlant amb professorat de la Universitat al final de la seva conferència.

El programa s’ha tancat amb la conferència “Prendre’s la vida amb filologia”, de l’escriptor i enigmista Màrius Serra, que ha tingut una gran acollida.

Amb aquests actes el Departament de Filologia Catalana se suma a la celebració de la diada de Sant Jordi i contribueix a difondre l’interès i el gust pels llibres, la literatura, el llenguatge lúdic i la creació literària.