21/03/2017

El Departament de Filologia Catalana participa en el Dia Mundial de la Poesia

Participa en un Vermut poètic el dimarts, 21 de març a la Biblioteca Pública de Tarragona

La UNESCO va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, la Institució de les Lletres Catalanes, amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades, celebra una gran festa de la paraula i les lletres, i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana. Es fa la tria d’un autor o autora, a qui s’encarrega un poema que és traduït a una vintena de llengües, que mostra la riquesa mundial de la poesia en tot el domini lingüístic català. Enguany l’autora escollida és Antònia Vicens (Santanyí, Mallorca, 1941).

En el Vermut poètic a la Biblioteca Pública a les  12 h, es llegeix el poema  ”La poesia”, d’Antònia Vicens, en diverses llengües. Pere Navarro, professor del Departament de Filologia Catalana, el llegirà en occità.

A continuació es fa una  lectura de poemes d’autors dels diferents territoris de la llengua catalana. Membres del Departament de Filologia Catalana llegeixen obres de poetes algueresos. Sara Huguet, alumna de quart, llegeix: “Lo corral de vidre”, d’Antonello Colledanchise, del llibre I poeti del Premio Ozieri; Pere Navarro, professor, llegeix: “Me volgariva perdre”, d’Antoni Coronzu, del llibre Poesies… cançons; i Anna Vila, professora, llegeix: “Divina cançó”, de Maria Chessa Lai, del llibre La mia mar.

En l’acte participen també membres de l’APELLC, Associació de Professionals i Estudiosos de la Llengua Catalana.

Més informació:

Més activitats a la URV pel Dia Mundial de la Poesia