11/02/2019

El doctorand Francisco Algaba es classifica per a la semifinal del concurs FameLab 2019

Segueix el programa de doctorat en Biomedicina i es dedica a investigar les alteracions metabòliques que produeixen la diabetis i l’obesitat. És l'únic representant d'una universitat catalana al certamen

Francisco Algaba ha estat un dels 12  investigadors i investigadores seleccionats dels 77 que es van presentar per participar al concurs de monòlegs científics FameLab 2019 i l’únic representant d’una universitat catalana que arriba a aquesta fase del concurs. La intervenció que li va donar pas a la semifinal tractava de la seva recerca sobre les  cèl·lules mare i les seves funcions més desconegudes. La Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i el Bristish Council han anunciat ja la data de la semifinal, que serà el proper 6 d’abril al Centre Cultural CaixaFòrum de Sevilla.

El jurat que avaluarà els semifinalistes està integrat per representants del món de la ciència i la comunicació i valorarà les actuacions tenint en compte el contingut i la claredat del monòleg, així com el carisma de l’aspirant. Dels 12 concursants, vuit es classificaran a la final espanyola, que es disputarà a Madrid el mes de maig, i d’aquí sortirà el guanyador, que representarà Espanya a la final internacional Cheltenham Science Festival, que es farà al juny al Regne Unit.

Francisco Algaba va ser el guanyador del concurs “Vols saber què investigo?“, que la URV va organitzar el 13 de novembre al Teatre Bartrina de Reus en el marc de la Setmana de la Ciència 2018. És el quart cop que doctorands de la URV es classifiquen per aquest certamen.

El seu projecte de tesi tracta de l’estudi de les cèl·lules mare en trastorns com la diabetis i malalties metabòliques e inflamatòries associades. És doctorand del programa de doctorat de Biomedicina de la URV i forma part del grup de recerca Investigació en Diabetis i Malalties Metabòliques, de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili.

Nous talents de la ciència

Famelab és un concurs de monòlegs científics que va néixer l’any 2005 d’una idea original del Festival de Cheltenham, que té per objectiu fomentar la divulgació de la ciència identificant, formant i donant a conèixer nous talents de la ciència a través d’un format innovador com és el monòleg científic.

A l’Estat espanyol l’organitzen la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i el British Council, amb la col·laboració de l’Obra Social ”la Caixa”. Actualment es celebra a més de 30 països d’Europa, Àsia, Àfrica i Estats Units, i ja són més de 8.000 els investigadors i investigadores de tot el món que han participat en alguna de les seves edicions.