03/10/2018

El festival A Cel Obert omplirà de moviment nou espais patrimonials de Tortosa

El certamen compta amb el suport del Campus Extens de la URV a Tortosa i tindrà lloc del divendres 5 al diumenge 7 d’octubre

La intervenció "Globoverd" al pati dels Reials Col·legis va guanyar el premi del jurat del 2017

Patrimoni i art efímer confluiran aquest cap de setmana a Tortosa en la cinquena edició del festival A Cel Obert, un certamen internacional organitzat per l’Ajuntament de Tortosa i el Museu de la ciutat, que des dels inicis ha comptat amb la implicació i participació del campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili, a través del Campus Extens de la URV a Tortosa. De fet, la seua responsable, Núria Gil, ha estat diversos anys membre del jurat.

Enguany el tema del festival és el moviment entès en tota la seua complexitat: l’acció i efecte de moure’s, el moviment en continu, el moviment com alteració, inquietud o commoció i el conjunt d’alteracions que provoca l’acció humana.

Concretament, en aquesta cinquena edició es podran veure un total de nou intervencions, en nou espais patrimonials de la ciutat. Cinc d’aquestes obres han estat seleccionades pel jurat, d’un total de 98 propostes que es van presentar a concurs. Les quatre obres restants són la intervenció dels artistes invitats: Benjamin Joudrier i Léa Girault; la de Transefímeres, fruit de l’intercanvi amb  la Xarxa Transversal; una instal·lació col·laborativa  coproduïda amb vuit centres educatius;  i una instal·lació realitzada per estudiants del curs d’Arquitectura Efímera de l’Escola d’Art de Reus.

Els espais on s’intervindrà són: els patis del Museu de Tortosa, del Palau Montagut, del Palau Despuig,  del Monestir de la Puríssima, i de l’Escola d’Art i Disseny de Tortosa. També els patis de Sant Jordi i Sant Domènec, i de Sant Jaume i Sant Maties; així com el passatge Franquet i el claustre de l’edifici de la Immaculada de Jesús, un espai que se suma per primera vegada al certamen.

Durant els tres dies del certamen hi haurà visites lliures i guiades, també presentacions i una festa al pati del Museu de Tortosa, dissabte al vespre amb música inclosa. La inauguració tindrà lloc el divendres a les 19 h i diumenge al migdia se sabran els projectes guanyadors: el premi del jurat i el premi del públic.