27/03/2019

El Festival Juvenil de Teatre Grecollatí aplega 3.100 espectadors de secundària a Tarragona

Han treballat les obres que es representen amb material docent de la Societat Catalana de Teatre Grecollatí, de la qual forma part professorat de la URV

Actors del grup Teatro Balbo durant la representació d'Èdip rei, de Sòfocles, al teatre del Camp de Mart de Tarragona.

El Festival Juvenil de Teatre Grecollatí, que enguany suma la seva 24a edició, se celebra avui i demà a Tarragona amb l’aforament del Camp de Mart ple. 3.100 estudiants de secundària d’arreu de Catalunya i alguns dels graus de Llengua i Literatura Catalanes i Història i Història de l’Art hauran assistit a la representació d’Èdip Rei i d’Adelphoi entre les representacions d’aquest matí i de demà 28 de març.

La iniciativa de la Societat Catalana de Teatre Grecollatí, que presideix el professor de la URV Jesús Carruesco i integren professorat de la Facultat de Lletres i de secundària, pretén donar a conèixer les tragèdies i comèdies dels autors clàssics. Per fer-ho, grups de teatre semiprofessionals representen obres seleccionades per al temari de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) i, prèviament, el professorat treballa a les aules les obres a partir del material docent que elabora la Societat de Teatre Grecollatí.

El públic del XXIV Festival Juvenil de Teatre Grecollatí al Camp de Mart.

En el primer passi, el grup Teatro Balbo, de El Puerto de Santa María, ha interpretat Èdip Rei, de Sòfocles. Carruesco explica que es tracta d’una obra que “Aristòtil considerava com a prototip de tragèdia perfecta” perquè aborda el tema del destí i la identitat i incorpora “tints d’intriga”. En el segon passi, el grup Clípeo Teatro del Instituto Santa Eulalia, de Mèrida, interpreta Adelphoi, una comèdia de Terenci, que també tracta la qüestió de la identitat a partir d’un argument d’embolics protagonitzat per dos germans. Carruesco explica que totes dues obres, llatines, es basen en personatges estereotipats, que segles més tard inspirarien escriptors com Sheakspeare i Molière.

Totes dues obres es tornaran a representar demà 28 de març al mateix lloc: Èdip rei a les 10:30 h, i Adelphoi, a les 12:30 h i a les 16 h al teatre del Camp de Mart de Tarragona. El XXIV Festival Juvenil de Teatre Grecollatí continua els dies 2 i 3 d’abril al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat.