29/06/2016

El grau de Pilot d’Aviació Comercial i Operacions Aèries, acreditat per AQU

L'Agència per la Qualitat del Sistema Universitari Català, AQU, ha emès un informe favorable a l'acreditació d'aquest grau que imparteix el Centre d'Estudis Superiors de l'Aviació, CESDA, adscrit a la URV i pròxim a l'aeroport de Reus. L'acreditació garanteix la qualitat dels estudis

La Comissió Específica d’Enginyeria i Arquitectura, de la Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), va emetre informe favorable a la sol·licitud d’acreditació del  Grau de Pilot d’Aviació Comercial i Operacions Aèries (2010), el dia 17 de juny.

L’acreditació de les titulacions consisteix en una avaluació externa de la qualitat en el seu desenvolupament, basada en un autoinforme que valora una sèrie d’evidències documentals i en la visita d’un Comitè Extern d’Avaluació d’AQU Catalunya, que en el cas d’aquest ensenyament va tenir lloc el dia 3 de febrer. Totes les titulacions oficials tenen l’obligació de sotmetre’s a aquesta avaluació periòdicament (cada 6 anys els graus i cada 4 anys els màsters) per poder mantenir la seva oficialitat.

El resultat favorable de l’Informe és de vital importància, ja que garanteix la qualitat del programa formatiu ofert i permet, per tant, que es pot seguir impartint. Com a centre adscrit a la URV, Els processos d’acreditació de graus i màsters universitaris suposen una activitat important duta a terme pels centres a través de les seves unitats de qualitat, que compten també amb la participació de diverses unitats transversals de la Universitat Rovira i Virgili; amb l’assessorament i conducció del vicerectorat de Política Acadèmica i de la Qualitat i el seguiment del delegat del rector d’aquesta universitat.

Per tot això, els membres del CESDA celebren dels resultats obtinguts alhora que agraeixen a totes les persones (professorat, alumnes i personal d’administració i serveis) i empreses i institucions col·laboradores que han contribuït amb el seu esforç a l’obtenció d’aquest resultat.

El CESDA, dirigit per Cristina Casamitjana, és un centre de formació aeronàutica que té com a patrons la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Reus, la Universitat Rovira i Virgili i el Col·legi Oficial de Pilots de l’Aviació Comercial (COPAC).

Més informació:

CESDA