26/04/2017

El grup de recerca ALGOS coordina la nova Xarxa Espanyola de Dolor Infantil

Aquesta nova estructura implica a vuit grups de recerca i a més de 100 investigadors, de diferents àmbits i formació que agrupen tots els seus coneixements en favor del dolor crònic infantil

ALGOS, el  grup de recerca de la Universitat Rovira i Virgili que coordina la Càtedra de Dolor Infantil URV – Fundació Grünenthal coordinarà la recentment creada Xarxa Espanyola de Dolor Infantil (REDIN). Es tracta d’una destacada contribució per a la millora en el coneixement del dolor infantil. “Des de la creació del nostre grup de recerca en dolor, ja ens plantejàvem la creació d’una xarxa de treball de recerca en dolor infantil que permetés compartir coneixements i experiències per promoure l’interès i facilitar la recerca i l’estudi del dolor infantil. La finalitat és doncs contribuir a millorar l’abordatge del dolor infantil, particularment del dolor crònic infantil, un problema que afecta a un 30% d’aquesta població”, explica l’investigador Jordi Miró, coordinador del Grup ALGOS i director de la Càtedra de Dolor Infantil.

REDIN, la xarxa de xarxes en recerca sobre dolor infantil

Seguint els passos del Grup ALGOS, REDIN també té un clar component multidisciplinar. La Xarxa Espanyola de Dolor Infantil inclourà una experts de diferents àrees i especialitats com medicina, psicologia, infermeria, fisioteràpia, pedagogia, enginyeria i comunicació. Aquesta nova estructura implica a vuit grups de recerca espanyols i a més de 100 investigadors, de diferents àmbits i formació que agrupen tots els seus coneixements en favor del dolor crònic infantil.

La creació de REDIN comptarà amb recursos específics per facilitar recerques de major extensió i àmbit d’aplicació de les que els grups podrien permetre’s de forma aïllada. També facilitarà la disseminació dels resultats de la recerca i contribuirà a un millor i més estès coneixement dels problemes que persisteixen a Espanya, i a la vegada, compartir possibles solucions. “La concessió de finançament per a crear REDIN és un altre signe més que algunes coses estan canviant i que existeix un major interès per un problema que ha passat desapercebut, i que segueix sense atendre’s com caldria. A més, consolida el sentit i la raó de ser del nostre grup de recerca (ALGOS) i la Càtedra de Dolor Infantil”, afegeix el Dr. Miró.

REDIN a més a més apostarà per assumir reptes dins l’espai europeu i poder liderar la recerca en dolor infantil, ampliant les seves fronteres i fent més fàcil la seva internacionalització.

Sobre Grup ALGOS

El grup d’investigació ALGOS de la Universitat Rovira i Virgili és un grup multidisciplinar de clínics i investigadors interessats en ajudar en l’avenç en l’estudi i tractament del dolor infantil i la millora del seu tractament. Com a grup, ALGOS està reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat en recerca del dolor. Des del grup ALGOS s’investiga i avalua l’eficàcia de diferents tipus de tractaments pel dolor crònic amb l’objectiu d’ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones.

Sobre Càtedra de Dolor Infantil URV – Fundació Grünenthal

Sota el lema ‘Investigar, compartir, millorar’, la Fundació Grünenthal i la Universitat Rovira i Virgili van crear el 2015 la Càtedra de Dolor Infantil amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels nens i adolescents amb dolor. Es tracta de la primera iniciativa d’aquestes característiques que es posa en marxa a Espanya i la formen un grup multidisciplinar de professionals interessats en millorar la qualitat de vida dels nens i adolescents amb dolor. Aquesta càtedra desenvolupa múltiples activitats relacionades amb la recerca, la transferència de coneixement i la sensibilització social, com són la formació a professionals sanitaris, el disseny i desenvolupament de programes específics de recerca, la promoció del coneixement sobre dolor i l’impuls de noves iniciatives per atendre a nens i adolescents amb dolor crònic.