14/12/2018

El grup de recerca Food Innovation & Engineering participarà a la fira “Recerca en Directe” 2019

Les investigadores hi portaran un taller sobre els insectes com a nous ingredients per a l’alimentació. La URV és un dels 12 centres que hi seran representats

Imatge del taller sobre els insectes que el grup de recerca va portar a la Nit de la Recerca de Tarragona.

La fira “Recerca en Directe” és un esdeveniment anual celebrat a Barcelona que mostra les darreres investigacions realitzades en centres de recerca de la ciutat a estudiants de secundària i al públic en general. Els centres participants d’enguany hi tornarà a ser, un any més, la URV, en aquest cas a través del grup de recerca FoodIE, Food Innovation & Engineering.

Organitzat pel Parc Científic de Barcelona i l’Obra Social “la Caixa”, la fira “Recerca en Directe” de 2019 tindrà lloc del 6 al 9 de març al CosmoCaixa. La URV oferirà el taller titulat “Insectes, nous ingredients per a l’alimentació” on es tractarà de la recerca en possibles alternatives a la proteïna animal dins la dieta a través d’un taller. S’estima que cap a l’any 2050, hi haurà 9,8 bilions de persones a la Terra i que el sistema ramader actual no serà capaç de proporcionar suficient proteïna d’origen animal per alimentar-nos a tots. Per tant, s’estan buscant fonts alternatives i els insectes tenen un potencial molt elevat per a l’elaboració de nous aliments, considerant tres factors fonamentals com són la salut, el medi ambient i l’econòmic. A la Fira les investigadores del grup presentaran un projecte de recerca que investiga el potencial ús d’aquests organismes com a ingredients per a l’alimentació animal i humana.

S’hi podran  tastar insectes, fer-ne snacks dolços i salats a través d’una impressora 3D i veure la influència que tenen els aliments a l’hora de modificar la seva composició química, especialment de cara al seu reciclatge.

La fira “Recerca en Directe” és una exposició de 12  projectes que es duen a terme a centres i instituts de recerca de Catalunya. Onze han estat seleccionats per un comitè avaluador i un d’ells va ser triat en una votació popular. La fira és un espai on investigadors de diversos centres de recerca de Catalunya traslladen part del seu laboratori a CosmoCaixa Barcelona amb l’objectiu d’apropar la ciència a la ciutadania, afavorir el diàleg entre el públic i els investigadors, i fomentar vocacions científiques entre els joves. Els assistents a la fira poden descobrir el tipus de recerca que duen a terme diferents centres de R+D i fer petits experiments tot interactuant amb els aparells de recerca. La URV hi ha estat present des del 2015 amb tallers de diferents grups de recerca.

Més informació de la Fira