24/06/2016

El metge radiòleg Lluís Delclòs ha traspassat

Doctor honoris causa per la URV, el metge i radiòleg tarragoní Lluís Delclòs ha traspassat dimecres 22 de juny a Houston, ciutat on residia, a l'edat de 90 anys

Nascut a Tarragona l’any 1926, Lluís Delclòs i Soler va desenvolupar la seva carrera professional en hospitals i centres dels Estats Units, on va entrar a formar part del MD Anderson Hospital and Tumor Institute (actualment MD Anderson Cancer Center) el març del 1960. Allà es va especialitzar en radiologia i radioteràpia.

Delclòs ha estat considerat com un dels pioners en el desenvolupament i l’execució de la teràpia de radiació moderna. Aquesta especialització, que el va portar a assessorar nombrosos hospitals americans, va ser un dels motius pels quals el 10 de novembre de 1995 la Universitat Rovira i Virgili el va investir doctor honoris causa. El professor Lluís Massana va exercir com a padrí. En el seu discurs, Delclòs va repassar la història de la radiologia i els avenços aconseguits en aquest camp a arreu del món des de finals del segle XIX amb el matrimoni Curie.

Doctorat en Medicina a la Universitat de Barcelona (1971), va publicar nombroses obres, entre elles Tumors of the Skin (1964), Tumors of Bone and Soft Tissue (1965), Textbook of Radiotherapy (1966) i Cancer of the Uterus and Ovary (1969). L’any 2008 va ingressar a la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya.

La comunitat universitària vol expressar el condol a la família i als amics.