04/05/2017

El nou “Complex Sant Jordi” ja està a punt

Amb la Universitat d’Estiu es començarà a utilitzar la nova residència i l’1 de juliol s’obriran les instal·lacions esportives

Edifici de la nova residència universitària

El nou “Complex Sant Jordi” obrirà les seves portes el pròxim mes de juliol amb una nova residència universitària, diferent i complementària a l’oferta ja existent, amb 85 habitacions i una capacitat d’ocupació de fins a 170 persones. Els primers en gaudir-ne seran alguns participants a la Universitat d’Estiu. A les noves places cal sumar-hi les 165 que ofereix la residència antiga. En el mateix complex es podrà gaudir d’un centre esportiu, obert a la ciutadania.

En un visita que han realitzat avui diferents autoritats, i que ha estat encapçalada per l’alcalde de la Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros; el delegat del Govern de la Generalitat, Òscar Peris, i el rector de la URV, Josep Antón Ferré, aquest últim ha explicat: “La nova residència és una manera d’atreure més estudiants en la línia de potenciar la internacionalització de la Universitat” ja que, estructurada com a petits i complerts apartaments, està més concebuda per a alumnes de postgrau, experts que venen de l’estranger per uns dies, personal investigador, etc.

Les noves instal·lacions de la residència i les ja existents es distribueixen al voltant d’una plaça pública, que serà el nucli del complex, situat en el cor de la ciutat. El “Complex Sant Jordi”, a l’avinguda President Companys, 1, de Tarragona, és un projecte impulsat per la Universitat Rovira i Virgili i desenvolupat per Viding, en ser aquesta empresa la guanyadora del concurs convocat per la URV.

Diverses autoritats de la ciutat i representants de Viding durant la visita al Complex Sant Jordi

Pel que fa al centre esportiu, el rector ha manifestat: “És important oferir centres com el de Viding Tarragona en el marc d’una residència universitària i més encara quan no disposem d’instal·lacions esportives pròpies”. També ha catalogat el “Complex Sant Jordi” d’exemple de col·laboració entre l’administració pública i l’empresa privada.

El centre esportiu comptarà amb unes instal·lacions a l’avantguarda amb més de 7.000 metres quadrats que inclourà un espai de 1.300 metres quadrats de sala fitness, 4 sales d’activitats dirigides amb més de 800 metres quadrats, 4 pistes de pàdel, una zona d’aigua de més de 1.600 metres quadrats formada per piscina coberta, piscina d’activitats i piscina exterior, una zona termal amb spa, sauna i bany turc i solàrium. A més, oferirà aparcament per a abonats, un restaurant cafeteria i una ludoteca per als més petits. Es tracta del centre esportiu amb l’equipament més modern i d’última generació disponible a Catalunya. Crearà més de 70 llocs de treball a la ciutat i ha implicat una inversió de més de 14 milions d’euros.

Amb més de 1.200 inscrits, quan encara falten dos mesos per a l’obertura del centre esportiu, el director general del grup Viding, Jaime Gross, ha declarat que “per a nosaltres és un orgull haver obtingut aquesta concessió”. També ha indicat que a finals d’aquest mateix any esperen tenir 6.500 abonats.