28/02/2017

El professor Antoni Pigrau dirigeix un seminari al Parlament sobre empreses internacionals i drets humans

El seminari internacional “Empreses i Drets Humans: comparant experiències. Una mirada centrada en la perspectiva extraterritorial” va tenir lloc els dies 16 i 17 de febrer al Parlament de Catalunya. Precisament el grup de recerca Territori, Ciutadania i Sostenibilitat, que coordina el professor Antoni Pigrau, ha presentat la proposta d’un codi ètic de respecte dels drets humans i de la igualtat de gènere per a la internacionalització responsable de les empreses catalanes

Un moment de la intervenció d'Antoni Pigrau en el Seminari, al Parlament de Catalunya.

El Seminari el va organitzar l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP) i la Direcció General de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat. L’objectiu va ser estudiar l’impacte de les empreses sobre els drets de les persones i del medi ambient, a més de conèixer les iniciatives més avançades per a promoure la responsabilitat empresarial.

El Dr. Antoni Pigrau, director del Seminari i actualment degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV, en va formular les principals conclusions, just abans que el conseller d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Raül Romeva, anunciés l’elaboració d’una estratègia del govern sobre responsabilitat empresarial i drets humans abans del proper mes de juliol. Aquesta estratègia inclourà un codi ètic de protecció dels drets humans i de la igualtat de gènere, sobre la base de l’informe presentat pel grup de recerca Territori, Ciutadania i Sostenibilitat de la URV.

Més informació:

Proposta d’un codi ètic de respecte dels drets humans i de la igualtat de gènere per a la internacionalització responsable de les empreses catalanes