30/04/2018

El professor Mario Ruiz ha traspassat

L'acte de comiat de Mario Ruiz, de 51 anys, té lloc dilluns 30 d'abril al tanatori Municipal de València a un quart de cinc de la tarda

Mario Ruiz Sanz (Montesa, La Costera, València, 1967-2018), docent a la Facultat de Ciències Jurídiques i exsecretari general de la Universitat (2014-2016), va morir diumenge 29 d’abril a la capital valenciana per una llarga malaltia. Professor titular d’Universitat (acreditat com a catedràtic per l’agència estatal ANECA i per l’AQU catalana), era de l’àrea de Filosofia del Dret i Filosofia Política al Departament de Dret Públic de la URV. Va ser-ne el director i també va exercir de vicedegà a la seva facultat.

Es va incorporar a la Facultat de Ciències Jurídiques des del seu inici, al 1992. Professor i investigador molt actiu, va impartir assignatures de grau, postgrau i doctorat al centre i també a la Facultat de Lletres. Va ser membre del CEDAT (Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona). Com a professor convidat, va impartir docència en diverses universitats i col·laborava amb els Instituts de Drets Humans de les universitats de València i Carlos III de Madrid, a més d’altres centres de recerca nacionals i internacionals.

Va formar part o va ser investigador principal d’una vintena de projectes d’investigació competitius, estatals i europeus, entre ells projectes Daphne i Consolider. Va publicar més de cinquanta referències científiques (diverses monografies, articles en revistes especialitzades, capítols de llibre, manuals docents, estudis preliminars, informes). Les seves línies d’investigació eren: filosofia política i jurídica contemporània; teoria del dret, metodologia, epistemologia i argumentació jurídica; drets humans emergents i conflictes jurídics; drets socials, econòmics i culturals; dret i cinema, entre d’altres.

La Facultat de Ciències Jurídiques, el Departament de Dret Públic i tota la Universitat Rovira i Virgili s’uneixen al dolor de la seva família i amics.

2 replies

1. Anna Prim |

Vaig tenir el plaer de conèixer al Mario, ja que ens trobàvem a la comissió electoral de la URV quan era secretari general. Eren agradables les reunions amb ell. DEP

2. Albert Bordons |

Em sap greu, el vaig conéixer en engegar la llicenciatura de Biotecnologia: ell va impartir els primers anys la part d’Aspectes legals. Era un bon professor, treballador i eficient, descansi en pau.