23/10/2017

El programa “Bojos per la salut i l’alimentació” arriba a Reus

Seixanta joves s'han format sobre nutrició i els efectes beneficiosos dels aliments en aquest programa científic en què participa la URV, Eurecat-CTNS i l'Hospital Sant Joan de Reus

Els aliments funcionals, la nutrició i la salut i les bases científiques que justifiquen els efectes saludables dels aliments per millorar la nutrició i el benestar dels ciutadans han estat alguns dels temes que s’han tractat durant les sessions que s’han fet a Reus els dissabtes 14 i 21 d’octubre, en el marc del programa Bojos per la salut i l’alimentació. Han estat dues sessions per les que han passat els seixanta alumnes que participen en aquest programa de la Fundació Catalunya-La Pedrera i en què  hi participen l’Eurecat-CTNS, la Universitat Rovira i Virgili i l’Hospital Sant Joan de Reus, a més de la Fundació Alícia, l’Hospital Clínic de Barcelona, l’Institut d’Investigacions Biomèdiques Agustí Pi i Sunyer (IDIBAPS), la Fundació ABB per a la prevenció de l’anorèxia, la bulímia i l’obesitat i Fundació Institut de Trastorns Alimentaris (FITA).

Una de les presentacions dels participants. que van haver de fer el disseny d’un aliment funcional.

El curs de salut i alimentació del programa Bojos per la ciència està orientat a estudiants de batxillerat amb vocació científica interessats en els estudis de medicina, infermeria, dietètica i nutrició o tecnologia dels aliments, entre d’altres estudis vinculats a la salut. S’imparteix durant 10 sessions, en dissabte entre el 6 d’octubre de 2017 i 6 d’abril de 2018. Les dues sessions que s’han realitzat a Reus, les han impartit les nutricionistes Rosa M. Valls, Anna Pedret, Elisabet Llauradó i Laura Rubió. Els joves que han seguit les sessions han hagut de fer una pràctica per saber com dissenyar un aliment funcional per millorar el benestar dels ciutadans.

Durant les deu sessions els estudiants catalans coneixeran de ben de prop la recerca en les principals malalties del segle XXI (càncer, diabetis, obesitat i malalties cardiovasculars), tot fent un especial èmfasi en la importància dels hàbits de vida saludables (bons hàbits alimentaris, activitat física i esport, evitar el consum de drogues i alcohol) per mantenir-se en un bon estat de salut i també en la prevenció de malalties.

Durant deu sessions poden conèixer de ben de prop la recerca en les principals malalties del segle XXI (càncer, diabetis, obesitat i malalties cardiovasculars) tot fent un especial èmfasi en la importància dels hàbits de vida saludables (bons hàbits alimentaris, activitat física i esport, evitar el consum de drogues i alcohol) per mantenir-se en un bon estat de salut i també en la prevenció de malalties.