12/07/2017

Quaranta joves es graduen en el programa Talent Jove de física i matemàtiques

Han acabat una nova edició del curs del programa formatiu de física i matemàtiques en què s'ofereixen coneixements avançats sobre matèries científiques

Una conferència de la investigadora Clara Granell, que fa recerca sobre  xarxes complexes, -un camp interdisciplinar que pren com a base coneixements i tècniques de les matemàtiques aplicades, la computació, la intel·ligència artificial i la física estadística- ha servit per tancar una nova edició del programa Talent Jove. Han estat 80 els joves de les comarques tarragonines que hi ha participat, la meitat dels quals continuaran el curs vinent i, els altres, han culminat els dos cursos  que s’han realitzat els dissabtes als matí. Durant tres hores, professors de secundària i investigadors de la URV els han fet classes avançades matemàtiques i física de nivell superior al programa escolar de batxillerat.

El passat 1 de juliol es va fer la cloenda del curs,  la primera edició del qual es va fer durant el 2013-2014 anys durant els quals s’ha posat de manifest que els alumnes que l’han seguit han obtingut  els millors resultats en titulacions com la doble de Física i Matemàtiques, Enginyeria Aerodinàmica i Enginyeria de Camins, entre altres. Tots els alumnes que hi ha pres part han tret més d’un 12.3 a les proves d’accés a la universitat (PAU).

El proper setembre la Universitat convocarà una prova selectiva a l’alumnat dels centres de secundària interessats i que hagin tingut una nota mínima de 8.5 tant en física com en matemàtiques de l’ESO i que podran seguir les classes durant dos cursos acadèmics.

El responsable del programa és  el catedràtic de Física Aplicada Francesc Díaz i hi participen els professors universitaris Carles Barberà i Jaume Masons. El programa rep el suport econòmic de l’empresa Dow Chemical.