21/06/2016

El programa Erasmus+ augmenta la dotació econòmica

Les jornades de treball de la CRUE "Internacionalización y cooperación" celebrades el 5 i 6 de maig, i les jornades del SEPIE de Mobilitat d’Educació Superior que van tenir lloc del 14 al 16 de juny, han servit per comunicar tota la informació relativa a la convocatòria del programa Erasmus+ d’enguany

Un moment de les Jornades de Mobilitat d'Educació Superior, a la Universidad Pública de Navarra.

Les sessions de treball organitzades per la CRUE (Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas) els dies 5 i 6 de maig a Madrid, van comptar amb les intervencions dels representants i presentació de les novetats, les conclusions i els informes dels diferents grups de treball d’aquesta sectorial especialitzada en la internacionalització de la universitat espanyola.

Entre les intervencions de la jornada destaca la del secretario de Estado de Universidades, Marcial Marín, que va anunciar que el programa Erasmus+ comptarà amb un increment del seu pressupost degut a la incorporació de les Becas Erasmus.es com a beca complementària a la beca Erasmus de fons europeus. Un altra novetat a destacar és el nou conveni Inter-ministerial per facilitar l’arribada dels estudiants, professors i investigadors estrangers a Espanya i de la nova llei d’atenció al talent per visats que està a punt de signar-se.

En el seminari KA107, es va fer una anàlisi de la primera edició del Erasmus+ internacional, programa que obre les portes de la mobilitat universitària més enllà de les fronteres europees i que permet apropar el model universitari de mobilitat arreu del món.

Aquesta mateixa informació es va explicar també durant les Jornades de Mobilitat d’Educació Superior entre Països del Programa i Associats (KA107) i entre Països del Programa (KA103), organitzades pel SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación) i celebrades a la Universidad Pública de Navarra entre el 14 i el 16 de juny passats.

Entre les principals novetats de la convocatòria 2016 al programa KA103, sobresurt l’increment pressupostari que augmenta un 51.53 % respecte la convocatòria anterior ja que als 59.88 milions d’euros que financia la Comissió Europea s’hi sumen els 29 milions d’euros per part del MECD. Així, el pressupost total és de 88.88 milions d’euros. Una altra novetat és l’increment en el nombre màxim de mesos finançats en les mobilitats per estudis, que passa de 5 fins a 7 mesos.

Com a principals novetats a la convocatòria 2016 al programa KA 107, destaca el fet que el pressupost assignat a aquest programa s’ha vist incrementat un 11.72 % respecte la convocatòria anterior, això suposa un total de 13.86 milions d’euros per finançar aquest tipus de mobilitats.

Catalunya és la segona comunitat autònoma on hi ha més projectes KA107 aprovats entre les seves universitats, i Andalusia lidera aquesta llista.

Pel que fa a la plataforma Online de Suport Lingüístic (OLS), es va presentar la incorporació de fins a 12 llengües noves i la iniciativa de poder oferir llicències d’utilització dels cursos a les persones refugiades per tal de poder millorar la seva integració i acollida al país de destí.