27/04/2015

El projecte d’Horts Socials de la URV, premi a la Innovació Social de la Fundació Plataforma Educativa

El projecte d'Horts Socials ha rebut un dels premis d'Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueres, que atorga Plataforma Educativa, el dijous 23 d'abril a Girona. La professora Susana Borràs ha recollit el premi, en nom de tot l'equip, acompanyada de la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, Arantxa Capdevila

La professora Susana Borràs és una dels sis membres de l'equip dels Horts Socials

El lliurament de premis ha tingut lloc el dia de Sant Jordi a migdia, a Caixafòrum de Girona. La professora del Departament de Dret Públic Susana Borràs ha recollit el premi. A l’acte d’entrega han participat Montserrat Roura, directora dels Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família a Girona, Jordi Pascual, director General de Plataforma Educativa, i Anna Suñer, presidenta de Fundació Plataforma Educativa. Hi ha hagut una actuació musical del Cor Àkan i també s’ha presentat el llibre “Llegendes de Mas Ritort”, editat per Fundació Plataforma Educativa.

Els Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras tenen la voluntat de reconèixer la tasca de persones, entitats, serveis i projectes que des de l’acció social, contribueixin a millorar la qualitat de vida de les persones que viuen a Catalunya. De les tres categories del premi: Corresponsabilitat Ciutadana, Emprenedoria Social i Innovació Social, el projecte Horts Socials: l’educació ambiental per a la Innovació Social ha guanyat en aquesta última.

Horts Socials va nèixer l’any 2014, d’una convocatòria de projectes socials a la Universitat. Des de llavors, el projecte avança, es va redefinint i compta amb la participació d’estudiants i professors, a més de l’equip que el porta a terme.

El projecte proposa la preparació, construcció, condicionament i conversió d’una zona del campus Catalunya de la URV, que es troba en desús, en un espai agrourbà que implicarà la participació de col·lectius socialment vulnerables junt amb membres de la comunitat universitària, per poder treballar i gaudir, en convivència social i ambiental. El projecte contempla la posada en marxa de 10 horts socials d’aproximadament 40 m2.

L’objectiu de l’acció és desenvolupar un projecte d’innovació social que permeti integrar a un col·lectiu socialment vulnerable (persones grans, persones amb discapacitat, persones a l’atur…), amb la cultura de la protecció, conservació i sostenibilitat del medi ambient i de l’entorn.

Teniu informació aquí, i us podeu adreçar a hortsocials@urv.cat