05/04/2017

El Projecte G-NET Equality Training Network finalitza amb una cimera a Costa Rica

Mostrarà tot l'aconseguit per aquesta xarxa d'universitats d'Amèrica Llatina i Europa en relació amb el gènere i la integració

Moment de la inauguració de l'última trobada del projecte.

El dimecres 5 i dijous 6 d’abril es realitza a Costa Rica l’última trobada del projecte Europeu G- NET “Equality Training Network: EU contributions to gender mainstreaming and citizenship”, que coordina la URV, es fa el dimecres 5 i dijous 6 d’abril a Costa Rica.

El congrés, G-NET Summit 2017 Equality Training Work, l’organitza l’Institut Tecnològic de Costa Rica (TEC) al campus de la ciutat de Cartago, i compta amb la participació de les universitats d’Amèrica Llatina i Europa que conformen la xarxa. Són la Universitat Freie de Berlín, Alemanya; la Universitat Autònoma de Madrid i la URV, Espanya; la Universitat Católica de Temuco, Xile; la Universitat Nacional de Rosario, Argentina; i la Universitat del Valle de Guatemala, que exposen els èxits relacionats amb els temes i activitats que s’han desenvolupat al llarg de l’execució del projecte.

El projecte, finançat per la Unió Europea en el marc del programa Erasmus+ Jean Monnet Activities, ha tingut per objectiu desenvolupar materials docents i impartir cursos sobre gènere i integració europea en els respectius països, abordant especialment el principi d’igualtat i les polítiques de gènere com un concepte transversal en els processos d’integració.

Inauguració amb representació política d’alt nivell

La inauguració del G-NET Summit 2017 té lloc el dimecres 5 d’abril. La conferència inaugural: “América Latina: autonomía y liderazgo de las mujeres en los procesos de adopción de decisiones”  va a càrrec de M. Nieves Rico, directora de la Divisió d’Assumptes de Gènere de la CEPAL (Comissió Econòmica per a América Latina y Caribe, ONU). En aquest acte d’obertura participen Ana Helena Chacón, vicepresidenta de la República de Costa Rica; Julio Calvo, rector del Instituto Tecnológico de Costa Rica; Pelayo Castro, ambaixador i cap de la Delegació de la Unió Europea a Costa Rica; Juan Alfonso Fonts, secretari general del Consejo Superior Universitario Centro Americano; i Inmaculada Pastor, directora de l’Observatori de la Igualtat de la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona, Espanya) i coordinadora general de la Xarxa Jean Monnet “Equality Traning Network G-NET”.

D’esquerra a dreta Ana Giménez, Mariam Lutfi, Laura Román i Inma Pastor (coordinadora), que han treballat en el projecte.

El mateix dimecres 5 a la tarda es presenten panells sobre els temes: Educació superior i gènere; Polítiques i estratègies pedagògiques per a la igualtat en institucions universitàries; i Violències. El dijous 6 d’abril al matí segueixen les comunicacions dels panells: Política pública inclusiva; Estudis i bones pràctiques inclusives; i Abordatges dels estudis de gènere. En cadascuna d’aquestes àrees es presenten els resultats d’investigacions, estudis i bones pràctiques aplicades a les universitats. El dijous la tarda està prevista una sessió de treball de l’equip del projecte G-NET.