26/02/2016

“Im(plantem) valors a la Universitat”, campanya de micromecenatge dels Horts Socials

La Fundació Triodos ha seleccionat els Horts Socials de la URV per realitzar una campanya de captació de fons, "Im(plantem) valors a la Universitat", per tal que el projecte pugui avançar. A més d'aportacions econòmiques, es necessiten professionals que dediquen el seu temps a la iniciativa

L’equip del projecte dels Horts Socials de la URV ha estat seleccionat per la Fundació Triodos per realitzar una campanya de micromecenatge. Així la societat pot participar en el  finançament d’esforços i iniciatives d’altres persones o organitzacions.

Horts Socials ha fet la preparació, construcció, arranjament i conversió d’una zona del campus Catalunya de la URV, que es troba en desús, en un espai agrourbà que implica la interacció de col·lectius socialment vulnerables amb els membres de la comunitat universitària de la URV, per poder incentivar la convivència social i ambiental en aquest espai. Ja s’hi han fet collites, i a més de l’equip iniciador, una vintena de persones de la comunitat universitària i persones grans de l’Onada tenen cura dels cultius. Són els primers horts socials creats a Tarragona. Ara el projecte necessita avançar i finançar-se de nou, per consolidar-se i enfortir-se aportant tot el seu potencial no només a la universitat, sinó també a la ciutat.

cartcrowfundinghortsocials

Depenent dels fons que es puguin recaptar, l’equip pensa destinar-los a:  l’ampliació de l’hort, de deu a vint parcel·les; a la construcció d’algunes casetes de fusta per guardar les eines, a impartir tallers sobre agricultura ecològica i sobre cultiu d’horts urbans; a construir estructures per realitzar compostatge; a fer un aparcament de bicis i zona d’oci, o a construir un magatzem per a diferents materials.

A més de l’aportació econòmica, el projecte necessita de la col·laboració de professionals que donin el seu temps per a realització d’activitats relacionades amb: treball social, magisteri, art, fisioteràpia, psicologia i educació social.

A l’abril del 2015 el projecte va obtenir el premi d’Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueres, que atorga la Fundació Plataforma Educativa en la categoria d’Innovació Social.

La Fundació Triodos és una entitat sense ànim de lucre vinculada al banc étic Triodos Bank. Facilita a persones, empreses i organitzacions un ús responsable dels diners i fomenta la conciència sobre les donacions.

Més informació:

Campanya de micromecenatge d’Horts Socials URV