21/02/2020

El projecte Predimed Plus celebra sis anys de trajectòria amb una festa per als seus voluntaris

L'estudi ha esdevingut la major investigació sobre nutrició que es fa a l'Estat espanyol i durant aquests anys ha reclutat prop de 7.000 participants a 23 centres i hospitals

El teatre Bartrina de Reus va acollir dimecres i dijous els actes de commemoració dels 6 anys de vida del projecte Predimed Plus, la major investigació sobre nutrició que es fa a l’Estat espanyol. L’objectiu principal d’aquesta festa era mostrar l’agraïment als voluntaris i voluntàries que durant aquest temps han participat en el projecte i mantenir-los informats dels resultats obtinguts fins ara. L’acte el va organitzar la Unitat de Nutrició Humana de la URV-IISPV i el van presentar el director de la Unitat, Jordi Salas-Salvador, la investigadora Nancy Babio i el regidor de Salut i Ciutadania de l’Ajuntament de Reus, Òscar Subirats.

El director de la Unitat de Nutrició Humana, Jordi Sales, va explicar els del projecte obtinguts fins ara.

Algunes de les persones voluntàries ja han finalitzat els sis anys d’intervenció, tot i que la seva participació a l’estudi no ha acabat, i durant dos anys més es sotmetran a un seguiment per avaluar-ne els resultats. Els voluntaris tenien entre 55 i 70 anys que en el moment de ser reclutades per a l’estudi, patien sobrepès i obesitat i presentaven factors de risc com la pressió i la glucosa alta, nivells de colesterol bo i triglicèrids alterats. Durant els sis anys d’intervenció, participen en el seguiment que se’ls fa tant a la Universitat, als hospitals com en els centres de primària de l’Institut Català de la Salut, a banda de fer una dieta i un exercici controlat, tenen un control de tres vegades cada mes.

L’estudi Predimed Plus vol demostrar que la l’exercici i la pèrdua de pes degut al seguiment d’una dieta mediterrània hipocalòrica redueixen la probabilitat de patir patologies del cor i d’altres malalties cròniques. Al projecte hi participen 6.964 voluntaris, dels quals 460 es troben a la demarcació de Tarragona. Es fa de manera coordinada en 23 centres de recerca de l’Estat espanyol sota la coordinació de la Unitat de Nutrició Humana liderada per Jordi Salas-Salvadó, cap d’aquesta Unitat de la Universitat Rovira i Virgili i investigador de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i el CIBERobn. La investigació rep el finançament de l’Institut Carlos III a través del Fons de Recerca per a la Salut, que és cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional.