04/03/2020

El rànquing QS situa la URV entre les millors en Química, Ciència dels Materials i Enginyeria Química

El QS World University Rankings by Subject 2020 estableix el rendiment de cada universitat en cinc àrees de coneixement: Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Medicina, Ciències Naturals i Ciències Socials, i ha avaluat 48 disciplines en aquesta edició amb comparatives de 1.368 universitats de tot el món i l’anàlisi de 13.138 programes formatius. L’any passat la Universitat Rovira i Virgili va situar dues disciplines en el rànquing: Química, a les 300 primeres a nivell mundial i Ciència dels Materials, entre les 400 primeres del món. En l’edició de 2020 manté la mateixa posició en aquestes dues disciplines però se n’incorpora una de nova, Enginyeria Química situada també entre les 400 millors.

L’organització Quacquarelli Symonds ha fet pública l’edició 2020 del rànquing aquest dimecres. Per fer la classificació s’han utilitzat quatre indicadors. Els dos primers són enquestes globals a  acadèmics i ocupadors de tot el món, en què s’avalua la reputació internacional de les institucions. Els altres dos indicadors mesuren l’impacte de la recerca a través de les citacions que reben les publicacions -l’indicador en què la URV ha obtingut les puntuacions més altes – i l’índex H, que mesura tant la productivitat com l’impacte (citacions) de la feina publicada per un científic. El pes que es dona a cada indicador varia en funció de la disciplina analitzada.

Les universitats més ben posicionades al món en un major nombre de disciplines són l’Institut Tecnològic de  Massachusetts (MIT) seguit de les universitats de Harvard i Oxford.

Per a més informació: QS World University Rankings by Subject 2020