06/10/2015

Eliseo Chico publica el “Manual de psicología de la personalidad”

L'obra abarca tota la matèria necessària per aprendre quan s'estudia el camp de la personalitat. El seu autor és professor a la Facultat de Ciències de la Educació i Psicologia des de fa més de 20 anys, i imparteix les assignatures de psicologia de la personalitat i psicologia diferencial

Portada del "Manual de Psicología de la Personalidad".

Què determina el comportament humà? Per què algunes persones actuen d’una certa manera? Aquestes són algunes de les preguntes que intenta respondre el Manual de Psicología de la Personalidad, una obra que ha publicat el professor emèrit de la URV, Eliseo Chico sota el segell de l’editorial Club Universitario.

L’obra està especialment orientada als estudiants, i té com a objectiu que alumnes i professionals de la psicologia puguin disposar d’un instrument adient tant per a les tasques d’estudi dels diferents temes de l’assignatura de Psicologia de la Personalitat, com per a possibles treballs de recerca en aquest camp. El manual proporciona informació sobre un dels tòpics més clàssics de la psicologia: com i per què la gent presenta diferents tipus de personalitat en el seu desenvolupament.

El llibre agrupa totes les respostes en tres models. El primer, el model internalista, que considera que el comportament de les persones ve determinat fonamentalment per característiques genètiques i heretades. El segon, el model ambientalista o conductual, que creu que són factors ambientals, socials o educatius els que determinen el comportament. Aquests models descarten l’existència de factors genètics que influeixin en la conducta i consideren que el comportament s’aprèn al llarg de la vida. I, finalment, el model interaccionistes, segons el qual el comportament humà ve determinat per una interacció de factors genètics i factors ambientals, és a dir, que la conducta de les persones és fruit d’una combinació interactiva de característiques genètiques i de tots els factors ambientals en els què creixerà la persona.

Cadascun d’aquests models va il·lustrat amb les teories més significatives d’aquells autors que defensen cadascun d’aquests models.

Més informació:

Fitxa del Manual de Psicología de la Personalidad