07/01/2019

Els bars i restaurants de la URV redueixen els preus un 10%

El cost de les consumicions, amb els nous preus, situa la Universitat per sota de la mitjana de la resta d'universitats públiques catalanes

Els preus de tots els productes dels bars i restaurants que el Grup Soteras gestiona als campus de la URV (Catalunya, Sescelades i Bellissens) són un 10% més barats de mitjana a partir d’avui dilluns, 7 de gener. Aquesta reducció fa que els preus estiguin per sota de la mitjana de la resta d’universitats públiques catalanes. A més de la rebaixa de preus als establiments de restauració, també s’ha acordat una equiparació del preu del cafè i de l’aigua de les màquines de venda automàtica (vending) que hi ha a la Universitat.

La nova relació de preus fa que el cafè amb llet passi dels 1,25 a 1,05 euros; el cafè, dels 0,95 als 0,85 euros, i l’aigua mineral, dels 0,90 als 0,80 euros. Pel que fa al menú del dia, costa 7 euros per comptes de 7,35. Els entrepans, tant freds com calents, tenen una reducció de 20 cèntims i se situen en un rang de preus que va dels 2,20 als 3,30 euros.

A més de la rebaixa dels preus de tots els productes als bars i restaurants dels campus Sescelades, Catalunya i Bellissens, també s’ha negociat una equiparació del preu del cafè i de l’aigua de les màquines de venda automàtica, tant dels campus on hi ha bar com dels edificis que no disposen de bar.

Aquest acord respon al compromís de l’equip de govern de negociar una nova proposta de preus amb el Grup Soteras, empresa gestora dels establiments de restauració que hi ha a la URV, que ha fet un esforç per adequar-los a les peticions de la comunitat universitària.

En aquest sentit, la rectora de la URV, María José Figueras, ha declarat sentir-se “molt satisfeta per haver pogut concloure aquesta negociació amb una reducció d’un 10% de mitjana en els preus dels bars i restaurants de la URV”, alhora que ha agraït al Grup Soteras “la seva bona predisposició i voluntat d’entesa”. “Amb aquest acord -ha afegit Figueras- complim una de les demandes més sol·licitades per l’estudiantat. Ells mateixos havien elaborat un informe comparatiu de preus entre universitats en què superàvem amb escreix la mitjana de preus. Ara, en canvi, amb aquest acord ens situem entre les universitats que ofereixen uns preus més competitius pel que fa als serveis de restauració”.