07/10/2016

Els estudiants amb millor expedient acadèmic, premiats en la inauguració de curs de l’ETSE

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria ha iniciat oficialment el curs 2016-17 amb la lliçó inaugural de Lluís Anaya, exalumne i director de l'àrea TIC del Departament de Governació de la Generalitat. I s'ha premiat quatre estudiants, amb el millor expedient acadèmic dels seus respectius ensenyaments

D'esquerra a dreta Domènec Puig, director de l'ETSE; Joan Pedrerol, president del Consell Social, Jordi Tous, vicerector d'Uuniversitat i Societat, i el conferenciant Lluís Anaya.

La inauguració, que ha tingut lloc el dijous 6 d’octubre, l’ha presidit el vicerector d’Universitat i Societat de la URV Jordi Tous. El conferenciant Lluís Anaya, que va estudiar a l’ETSE i és el director de l’àrea TIC del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat, ha pronunciat la conferència: “La Robobigiada+, un sistema impensable, un futur encantador i trencador”. Aquesta paraula, Robobigiada, és un acrònim que relaciona les eines que governaran el dia a dia del futur: la robòtica, el big data, la intel·ligència artificial i el + de qualsevol altre recurs que s’hi vulgui afegir.

Durant la seva intervenció el ponent ha fet un recull de les últimes innovacions tecnològiques i, pensant en el futur, centrant-se en el cas concret del cotxe sense conductor, anomenat també cotxe autònom, ha fet l’exercici d’avançar les possibles conseqüències de la seva implantació massiva al públic general. A grans trets, les ha resumit així: que no hi haurà cotxes privats, i tampoc caldran taxis; no es necessitaran aparcament als carrers, i tampoc de privats; les asseguradores de vehicles hauran de disputar-se els pocs clients que concentraran els vehicles; i les asseguradores sanitàries tindran pocs clients perquè no hi haurà pràcticament accidents.

Els estudiants premiats, acompanyats de representants universitaris i dels col·legis professionals.

En l’acte s’han entregat els premis als estudiants corresponents al curs 2014-15. Carles Aliagas, delegat del Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya, ha lliurat a Edgar Batista el premi al millor expedient de l’ensenyament del grau d’Enginyeria Informàtica; Núria Llosas, del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona, ha donat a Emilio Gallego el premi al millor expedient de l’ensenyament de grau d’Enginyeria Elèctrica, i a Eduard Garcia el premi al millor expedient de l’ensenyament del grau d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica. Antoni Martínez, responsable del nou grau d’Enginyeria de Sistemes i Serveis de les Telecomunicacions, ha lliurat el premi al millor expedient de l’ensenyament del grau d’Enginyeria Telemàtica a Jaume Bret.

Durant el transcurs de l’acte Carme Olivé, secretària de l’ETSE, ha llegit la memòria del curs 2015-2016, i l’actuació de la Tuna d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona, en la qual participen estudiants de l’ETSE, ha posat el punt final a l’acte.

tunaetse16