11/03/2020

Els estudiants de Química, Jordi Saumell i Maria Torrelles, investiguen sobre el foc amb alumnes de cicle inicial

Van fer experiments amb els alumnes de l'Escola Martí Poch de l'Espluga de Francolí per entendre la naturalesa del foc

Els estudiants Jordi Saumell i Maria Torrelles durant el taller sobre el foc. FOTO: Escola Martí i Poch.

Els estudiants del grau de Química, Jordi Saumell i Maria Torrelles, van visitar l’Escola Martí Poch de l’Espluga de Francolí el 26 de febrer per mostrar als alumnes la naturalesa del foc a través d’experiments. Les activitats van girar al voltant dels tres elements que es necessiten per fer foc i que els alumnes ja havien treballat anteriorment: l’oxigen, el combustible i la calor.

Hi pot haver foc dins l’aigua? De què depèn el diferent color de la flama del foc? El foc, és sòlid, líquid, gasós? I el fum, de què està fet? Quantes maneres hi ha d’apagar un foc? Per què bufant puc apagar una espelma i en canvi el vent fa que un incendi es propagui més de pressa? Aquestes i altres preguntes van anar sorgint i alhora trobant la seva explicació científica.

Més informació al web de l’Escola Martí Poch.