13/11/2017

Els estudiants organitzen la XXVI Setmana Psicològica, del 13 al 16 de novembre

L'acull la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia i hi participen 140 estudiants

L’edició d’enguany de la Setmana Psicològica es subtitula: “Debajo de esta máscara hay más que carne y huesos”. I és que, segons explica Andrea Gázquez, coordinadora del Comitè d’Estudiants de Psicologia, “hem volgut relacionar l’art amb la psicologia, en el sentit que l’art pot interpretar o emmascarar aspectes psicològics, i que cal treure’s les màscares per arribar a l’essència de les persones”.

Cada any organitza l’activitat  aquest comitè, amb la col·laboració de professorat del Departament de Psicologia, pensant en les temàtiques que interessen els alumnes i actualitzen o complementen els continguts acadèmics que reben, sempre molt variades i presentades en conferències al matí o tallers a la tarda. D’un any per l’altre, sondeigen els estudiants participants per conèixer les seves preferències, i s’escullen temes d’acord amb l’actualitat. L’aprofitament de la Setmana té valor acadèmic i els investigadors i professionals convidats són externs a la Universitat.

La fòbia social, el transtorn obsessiu-compulsiu i la màgia

En aquesta edició, per exemple, es pot destacar el taller: Un viatge per la ment i la vida d’un fòbic social, impartit per Fernando Díez, que ofereix el testimoniatge personal d’una història de més d’onze anys patint fòbia social, centrant-se en les vivències subjectives durant l’adolescència i amb les aportacions de dos psicòlegs propers al ponent principal des de la perspectiva d’observadors externs.

També destaca la conferència: Recursos psicològics per al tractament del transtorn obsessiu compulsiu, amb l’objectiu de fer divulgació del projecte Associació TOC Granada (ho fan Aurelio López i Ana González), que treballa per tot l’Estat. Es presenta l’origen i el desenvolupament actual del projecte, incidint en els recursos propis desenvolupats per l’Associació com la Teràpia Integral Intensiva.

Altres conferències previstes tracten de la psicologia d’emergències, el plaer sexual i el benestar social, la pedofília, la problemàtica sectària, l’anàlisi de la conducta criminal en l’àmbit acadèmic, el paper del psicòleg en la violència de gènere, el comportament no verbal o la psicologia de la por. A la cloenda de la Setmana, Eduard Juanola, psicòleg i mag, presenta alguns dels usos de la psicologia en l’àmbit de la màgia. L’exposició serà il·lustrada i complementada amb alguns efectes de màgia.