02/02/2017

Els estudiants xinesos fan d’amfitrions a la festa de l’Any Nou Xinès

Una seixantena d'estudiants xinesos, amb l'ajut de l'Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de Tarragona, han fet d'amfitrions del públic participant a les diverses activitats i espectacles que s'han fet el dia 1 de febrer al campus Catalunya

El campus Catalunya ha estat ple d'activitats.

Els joves xinesos que estudien a la URV s’han implicat en l’organització de la festa, que ha commemorat l’arribada de l’Any Nou Xinès, dedicat al gall vermell de foc, que va ser el dia 27 de gener. Al llarg del matí i de la tarda han tingut lloc moltes activitats, que han convocat la resta d’estudiants del campus Catalunya i d’altres campus, als que estudien llengua xinesa a la Universitat, a xinesos residents a la zona i al públic interessat en la cultura xinesa.

La celebració de l’entrada de l’Any Nou és un dels moments més esperats pels habitants de la Xina. Rongrong Zhu, professora de llengua xinesa a la URV i presidenta de l’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos de Tarragona, explica: “Dies abans, és costum netejar a fons la casa, per desprendre’s de la pols i de les coses velles i donar pas a les coses noves que portarà l’any. Tothom es desplaça pel país, per arribar a casa i poder sopar amb la família la nit abans. Tradicionalment, menjar peix simbolitza tenir riquesa sobrada, i menjar pollastre representa un bon auguri. Es decora la casa amb els motius típics, com els nusos xinesos, i la porta d’entrada. A les poblacions es fan fires d’Any Nou, amb espectacles, i quinze dies després se celebra la Festa dels Fanalets”.

A la festa del campus Catalunya de la URV, la pràctica del bàdminton i del ping-pong, esports populars a la Xina, ha atret molts estudiants. S’han fet tallers de cuina, de cal·ligrafia xinesa, de traducció de noms al xinès; exhibicions d’instruments tradicionals com el Gu Zheng, Hu Lu Si i el Pi Pa, degustació de té, o jocs de taula. A la sala de graus s’ha fet la representació d’un conte amb ombres xineses, i el professor Huang Yi, de l’Institut Confuci de Barcelona, ha presentat la cerimònia del té.

El professor Huang Yi, durant la cerimònia del té xinès.

A la tarda ha tingut lloc la Dansa del Lleó i també l’actuació de la colla castellera Pataquers de la URV. El dijous dia 2 José Luis Herce, professor visitant del Departament d’Enginyeria Química, ha fet la conferència: “La Xina, del subdesenvolupament a super potència”, al matí al mateix campus.

Enguany les activitats de la celebració, en l’aniversari dels 25 anys de la URV, s’han ampliat a la tarda al campus i s’han estès per la ciutat. Des del 26 de gener i fins al divendres 3 de febrer, la Biblioteca Pública de Tarragona està oferint la Setmana de la Cultura Xinesa. El dia 27 de gener, a l’Espai Jove Kesse de l’Ajuntament, s’han fet tallers de cultura xinesa, gratuïts i d’entrada lliure per a nens i joves.

Els organitzadors de tot plegat han estat el Centre d’Estudis Hispànics de la URV i l’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos de Tarragona, amb l’ajuda del Centre de Formació Permanent de la Fundació URV. Han comptat amb la col·laboració de l’Institut Confuci de Barcelona, la Biblioteca Pública i Tarragona Jove. Les activitats dels dies 1 i 2 de febrer al campus Catalunya de la URV han tingut també el suport del Consell d’Estudiants, d’Esports URV i de la colla castellera Pataquers URV.