12/03/2014

Els Premis de Recerca Jove guardonen vuit alumnes i dos centres de secundària del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre

Imatge de grup dels premiats.

Un total 95 alumnes a Catalunya, vuit dels quals de centres del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, han estat guardonats amb els Premis de Recerca Jove que atorga la secretaria d’Universitats i Recerca pels seus treballs d’investigació científica. Els treballs els elaboren estudiants de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat o cicles formatius de grau superior i mitjà conjuntament amb el professorat. La recerca és de tipus experimental o teòric i està relacionada amb qualsevol matèria o àrea científica. Als Premis de Recerca Jove s’han presentat 285 treballs realitzats (72 guardonats) per 384 alumnes. A banda de premiar l’esforç dels alumnes i el treball en equip, els premis reconeixen també el foment de les vocacions científiques per part dels centres.

Els Premis de Recerca Jove s’atorguen en diferents categories: per una banda, hi ha dos categories per a alumnes, formades per estudiants de segon cicle d’ESO i una altra per a l’alumnat de secundària postobligatòria; per altra banda, hi ha una categoria on es premien diferents centres educatius que participen en aquest projecte. Els guardons estan dotats amb 750 euros, en el cas dels premis per alumnes, i 2.500 euros en el cas dels centres, que destinaran a equipament de biblioteques i material docent. L’edició de 2013 inclou també el Premi Reginó, en col·laboració amb l’Institut Català de les Dones (ICD), que premia el millor treball de recerca sobre les dones i les seves aportacions i el centre d’educació secundària que hagi destacat per haver impulsat l’interès en aquesta temàtica. A més, per primer cop, s’afegeix un nou premi per al millor treball de recerca sobre el tema de la família, el Premi Ramon Faus i Esteve, en col·laboració amb el Departament de Benestar Social i Família.

Els alumnes premiats del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre són: Èlia Romeu Rivillas i Júlia Carrasco Risquero, de l’Institut Serra de Miramar (Valls); Yago Nel Vila Gracia, del Col·legi La Salle (Reus); Esther Sancho González, de l’Institut Sòl de Riu (Alcanar); Isabela Adelina Albiciuc, del Col·legi Aura (Reus); Maria Fontanet Villalobos, de l’Institut de Deltebre (Deltebre); Francesc Bertran Cobo, de l’Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona); Inés Valls Pepió, guanyadora del premi Ramon Faus, de l’Institut Manuel Sales i Ferré (Ulldecona). Per altra banda, els centres que han sigut premiats d’aquestes demarcacions han sigut el Col·legi Mare de Déu del Carme (Tarragona) i l’Institut Joaquin Bau (Tortosa).

L’acte de lliurament, que va tenir lloc a l’Auditori el dissabte 8 de març, va ser presidit pel secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, acompanyat pel director de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca, Pere Pardo.