26/07/2018

Emili Mayayo és el nou director del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques

És catedràtic d'Anatomia Patològica vinculat a l'Hospital Joan XXIII i es planteja l'encaix dels estudis en la planificació sanitària del territori

Emili Mayayo és des del 25 de juliol el director del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, després que el Consell de Departament l’hagi escollit per 22 vots a favor i 9 més han votat en blanc. Mayayo era l’únic candidat a director del Departament i substitueix en el càrrec María José Figueras, que va ser escollida rectora de la URV el passat 15 de maig. Alberto Miguel Stchigel acompanyarà Mayayo en la direcció com a secretari del Departament.

Emili Mayayo és catedràtic d’Universitat a la Unitat d’Anatomia Patològica amb plaça vinculada a l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona com a consultor sènior docent. És membre del grup de recerca Micologia i Microbiologia Ambiental, amb especial dedicació a la patologia infecciosa i als fongs patògens. Ha participat en més de 30 projectes de recerca nacionals i internacionals i és autor de més de 300 treballs científics i de 300 comunicacions a congressos, així com també ha dirigit sis tesis doctorals. Ja ha ocupat càrrecs de gestió al Departament, com a secretari en els períodes de 1987 a 1991 i de 2002 a 2005. És director des de fa deu anys de la Revista Española de Patología, coordinador del grup d’estudi de patologia infecciosa de la Sociedad Española de Anatomía Patológica (SEAP-IAP) i de la Sociedad Latinoamericana de Patología.

El nou director del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques es planteja com a objectiu l’encaix dels estudis en la planificació sanitària del territori. També té sobre la taula el treball per a una nova Facultat i les unitats docents, els convenis amb proveïdors de serveis sanitaris, la potenciació de la recerca i la docència de qualitat i l’adaptació dels estudis als nous sistemes d’ensenyament.