Notes de premsa 21/04/2017

Empreses i investigadors es troben a la jornada “Espai empresa: Innova amb la URV”

Empreses i investigadors s'han trobat en aquesta jornada.

La Jornada “Espai Empresa: Innova amb la URV”, ha donat a conèixer de primera mà algunes experiències innovadores que duen a terme empreses, en col·laboració amb la URV. En aquesta edició s’han organitzat dues taules rodones amb la participació de Grupo Castilla, Sensotran i iMicroQ a la primera, i Juvé & Camps, Lear Corporation i l’Empresa Nacional de Residuos Radiactivos (ENRESA) a la segona. Les sessions han estat moderades pel vicerector de Transferència i Innovació, Miquel Àngel Bové.

Des del Grupo Castilla, el director de producte Dani Reseco, ha comentat la seva experiència de col·laboració amb la URV de la mà del grup de recerca Intelligent Robotics and Computer Vision. Reseco ha destacat que la col·laboració els ha permès participar en projectes finançats per l’administració que sense aquesta col·laboració no hauria estat possible, i ha fet èmfasi en què tota la inversió que han fet a la URV els ha estat retornada, amb escreix, amb els productes desenvolupats. Des de l’empresa Sensotran, la directora financera Núria Delgado, ha explicat que la seva experiència de col·laboració es va iniciar l’any 2006,  junt amb el grup de recerca Microsystems and Nanotechnologies for Chemical Analysis, de l’àrea Enginyeria Elèctrica i Electrònica. Ha destacat que col·laborar amb la universitat i amb centres de recerca els ha permès entrar en investigació i que les inversions que fan en R+D+i els han posicionat com a empresa innovadora. Els últims en intervenir en la primera taula rodona han estat iMicroQ, a través del seu gerent Carlos Arias, qui ha explicat els seus inicis com a empresa spin-off sorgida a la URV a través del grup de recerca Interfibio, i ha exposat de quina manera ha evolucionat la seva activitat.

La segona taula rodona l’ha iniciat un dels enòlegs de Juvé Camps, Antonio Orte, que ha comentat l’inici de la col·laboració amb la URV a través  la participació en un projecte europeu i ha explicat que s’han compartit alguns projectes amb el grup de recerca Tecnologia Enològica, el responsable del qual,  Fernando Zamora ha mostrat als assistents resultats dels projectes desenvolupats amb aquesta empresa. De la seva banda l’empresa LEAR, amb Xavier Secall, director del laboratori d’enginyeria mecànica i de validació ha compartit les diferents àrees de treball de LEAR i el seu treball conjunt amb la URV iniciat l’any 1997, amb l’eina ESTIMA Simulation Workflow, per part del grup de recerca Ecommfit, del departament d’Enginyeria Mecànica. Aquesta és, a hores d’ara una eina utilitzada a tots els centres de treball de LEAR dels Estats Units, la Índia, Filipines i Espanya. Secall ha destacat també que la col·laboració amb la URV els permet captar talent entre els estudiants.

I finalment en representació d’ENRESA, Joaquín Farias, coordinador d’R+D, ha explicat també algunes de les col·laboracions que s’han desenvolupat des que l’any 2004 amb diferents dels seus grups de recerca com AMIC – Aplicacions mediambientals i Industrials de la Catàlisi, ATIC – Advanced Tecnology Innovation Center, TECNATOX – Centre de Tecnologia Ambiental Alimentària i Toxicològica i Sensorials Systems Applied to the Industry entre d’altres.

Aquestes jornades que han tingut lloc el divendres, 21 d’abril, han estat organitzades per la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV, que compta amb el suport d’ACCIÓ. Hi han participat més de 30 persones, entre representants d’empreses i investigadors.