17/03/2015

Entitats de Reus i la URV posen en marxa 21 projectes sorgits del I Mercat de Projectes Socials

Han deesenvolupat 21 projectes sorgits del Primer Mercat de Projectes Socials de Catalunya organitzat conjuntament entre la URV i la regidoria de Participació i Gent Gran de Reus el mes d’abril de l’any passat.

Presentació del Balaç del I Mercat de Projectes Socials a l'Ajuntament de Reus
Presentació del Balanç del I Mercat de Projectes Socials a l’Ajuntament de Reus.

Entitats de Reus i la URV han posat en marxa 21 projectes sorgits del I Mercat de Projectes Socials de l’abril passat, el primer que es va fer a Catalunya. Alguns d’aquests projectes ja han finalitzat i d’altres s’estan portant a terme en aquests moments.

El 24 d’abril de 2014, la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili va acollir el Primer Mercat de Projectes Socials de Catalunya. Aquell dia 33 entitats de la ciutat van presentar 58 projectes als estudiants i als professors de la URV. La finalitat era proposar als aquests projectes com a possibles treballs de Fi de Grau o de Màster en el context del Programa d’Aprenentatge Servei. Per la Universitat va ser una oportunitat d’impulsar aquest programa i per la regidoria, una manera innovadora de donar suport a les entitats per tal que puguin portar a terme amb més facilitat i rigor les seves activitats.

En l’acte de presentació dels resultats del projecte, que s’ha fet aquest dilluns doia 16 a l’Ajuntament de Reus, hi ha participat Àngela Tello, regidora de Participació i Gent Gran; Arantxa Capdevila, vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, i els participants d’un dels projectes que s’han portat a terme, “Estudi d’estratègies d’adaptació metodològica en l’aprenentatge de nois i noies amb Asperger” que ha implicat quatre estudiants i dues professores que treballen junt amb l’Associació Aspercamp per desenvolupar eines que ajudin als nois i noies que pateixen aquesta síndrome i als seus professors i famílies. Tots han coincidit a ressaltar la importància del projecte per la seva aplicabilitat pràctica i per la seva interdisciplinarietat.

El Programa d’Aprenentatge Servei (APS) de la URV està institucionalitzat a la Universitat des del febrer de 2012. Es tracta d’una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo (Puig & Palos). A través del Programa d’APS, l’estudiantat i professorat de la URV col·laboren amb entitats de tota la província de Tarragona desenvolupant projectes de naturalesa social, cultural i ambiental.