21/09/2017 Entrevista

Luuk Koper, estudiant de la Zuyd Hogeschool dels Països Baixos

“He après a ser flexible i prendre en consideració les opinions dels altres”

Luuk Koper amb la seva parella Mina Alzubaidy, qui va venir amb ell per fer les seves pràctiques a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia
Luuk Koper amb la seva parella Mina Alzubaidy, que va venir amb ell per fer les seves pràctiques a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.

Luuk Koper, estudiant de tercer curs del grau en Administració Empresarial de la Zuyd Hogeschool dels Països Baixos, va fer una estada de pràctiques el curs 2016-17 al Centre Internacional de la URV. Dels sis mesos d’estada, en què va treballar en diferents tasques, valora la millora en les seves competències professionals i en saber treballar en equip. L’entrevista es va fer al mes de juny passat.

Què vas fer a la URV?

Vaig estar a la Universitat per realitzar les meves pràctiques de grau durant sis mesos, al Centre Internacional. El meu objectiu va ser adquirir un bon coneixement sobre el tipus de treball que hi fan. El meu paper va ser ajudar les companyes de la manera que pogués, per exemple, col·laborant en projectes o ajudant en tasques de gestió.

Com vas conèixer la Universitat?

El meu pare col·labora bastant amb la URV. Quan li vaig dir: “Vull fer pràctiques a Espanya en una universitat”, ell em va ajudar a contactar-hi.

He après a ser independent i a organitzar-me la vida en un altre país

Què has après durant la teva estada a Tarragona?

He après moltes coses, no només relacionades amb els meus estudis sinó com a persona. És una molt bona experiència viure durant sis mesos fora del teu ambient habitual i conèixer una altra cultura. En el nivell educatiu, he après molt també. Ara conec tots els tipus de tasques que realitzen al centre internacional d’una universitat. En un nivell personal, crec que he après a convertir-me en algú més independent i organitzar-me la vida en un altre país.

Per què recomanaries aquesta experiència a altres estudiants?

La recomanaria molt perquè crec que viure en un altre ambient durant un temps és molt especial i una cosa que no oblidaràs mai. També penso que és molt valorable en entrevistes de treball. Estic estudiant Administració Empresarial i les meves pràctiques m’han ajudat molt per créixer en aquesta àrea, he millorat competències professionals. Estic molt agraït que la URV m’hagi donat aquesta oportunitat per realitzar-hi les pràctiques.

Penses que aquestes pràctiques contribuiran a la teva carrera?

Crec que quan vagi a fer una entrevista laboral, (les pràctiques) m’ajudaran molt a aconseguir feina. També m’ajudaran amb el meu treball. Un exemple és que durant la meva estada vaig contribuir al projecte BOOST, l’objectiu del qual és escriure un manual per altres universitats del món. El manual descriurà com el Centre Internacional de la URV s’organitza i les diferents funcions que porta a terme. La meva tasca va ser donar suport al projecte creant un organigrama i un gràfic de flux de treball. Durant les meves pràctiques he treballat amb companys i he après a ser flexible i prendre en consideració les opinions de la resta de gent. I també he millorat les meves capacitats lingüístiques!

Quins són els teus plans per al futur?

Vull continuar estudiant i fer un màster. Després no sé que vull fer. Potser començaré a fer alguna cosa per mi mateix. Crec que seria un bon repte crear un petit negoci i que tingués èxit.