13/04/2018

L’equip Tetravirat defensa el títol de la Lliga de Debat Universitària a Elx

És el vencedor de la fase d'equips de la URV i es proposa revalidar el títol que l'equip Babylon va guanyar l'any passat en representació de la Universitat

Dos dels membres de l'equip Tetravirat en un moment del debat final de la fase classificatòria de la URV.

L’equip Tetravirat integrat per cinc estudiants de la URV participa a la final de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives, la competició dialèctica entre equips d’estudiants, que se celebra a la Universitat Miguel Hernández d’Elx del 16 al 19 d’abril. Es disputen el títol amb 15 equips de les universitats de Catalunya, Andorra, Illes Balears i el País Valencià. De fet, tenen per objectiu defensar el títol, ja que la URV va ser vencedora de la Lliga de 2017 després que l’equip Babylon guanyés tots els debats de la fase prèvia així com la final.

En aquesta edició, Babylon va quedar finalista de la fase classificatòria de la URV després que el Tetravirat el vencés a la final de la Universitat i s’erigís així en el representant de la URV a la final que se celebra a Elx. El fet de guanyar a l’equip vencedor absolut de la Lliga de 2017 “ens encoratja, sobretot tenint en compte que Babylon no només va guanyar la Lliga de l’any passat, sinó tots els debats de la fase de classificació”, explica un dels membres del Tetravirat, Rubén Espuny.

L’equip l’integren un total de cinc estudiants de la URV, després de renovar-lo pensant en la final d’Elx: el propi Rubén Espuny i Rubén Bermúdez, que enguany estan fan el darrer curs del grau de Dret, i Sergi Davila, Ane Casado i Julià Gómez, que cursen màsters de la branca d’Història. Tots ells han preparat els arguments i la posada en escena per respondre a la pregunta que planteja la Lliga: “És occident responsable del sorgiment de l’Estat Islàmic?”.

És per això que “ens hem assessorat i diverses persones ens han ajudat a perfilar i millorar els arguments”, explica Espuny, que detalla que el cap de setmana previ a l’inici de la Lliga el passaran junts per fer els darrers assaigs. D’aquesta manera se senten preparats per enfrontar-se al repte de defensar el títol de la Lliga. Cal que superin la fase prèvia, amb tres debats que es disputaran entre el dilluns, dimarts i dimecres, i quedar primers de grup per poder disputar la semifinal i final de dijous 19 d’abril.

La Lliga de Debat que promou la Xarxa Vives d’Universitats es va fer per primera vegada l’any 2005, basant-se en les lligues universitàries d’oratòria que tenen una llarga tradició en l’educació superior anglosaxona. L’esdeveniment fomenta l’adquisició de competències transversals de la vida acadèmica i professional: seguretat, treball en equip, creativitat, documentació, anàlisi, construcció d’un discurs, planificació i presa de decisions.