13/02/2020

Els equips de futbol sala, handbol i voleibol femení i de bàsquet i voleibol masculí, a les semifinals dels Campionats de Catalunya Universitaris

Els 9 equips de la URV donen suport a la campanya "T'ho estàs perdent" per trencar estereotips sobre l'esport femení i promoure la presència de més dones esportistes als mitjans

L'equip d'handbol femení.

La URV ha presentat 9 equips als Campionats de Catalunya Universitaris 2020 (CCU20), que tenen lloc des del mes de novembre i que aquesta setmana han finalitzat la fase regular. Les 12 universitats públiques catalanes es disputen el campionat i els dos finalistes de cada modalitat  obtenen plaça directa als Campionats d’Espanya Universitaris.

En total, 135 estudiants de la URV, 55 noies i 80 nois, han integrat els conjunts de les modalitats d’equip: de bàsquet femení i masculí, futbol sala femení i masculí, futbol 11 masculí, handol femení, voleibol femení i masculí i rugby masculí.  D’aquests, 5 s’han classificat per disputar les semifinals dels campionats, que han començat avui: els femenins de futbol sala, handbol i voleibol i els masculins de bàsquet i voleibol.

Tots els equips de la URV s’han adherit a la campanya “T’ho estàs perdent”, que han impulsat la Generalitat, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals per promoure una major presència de les dones esportistes als mitjans, trencar estereotips socials i mediàtics respecte a l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. La campanya defensa: “Si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”.

Els resultats de la fase regular

El sistema de competició dels Campionats de Catalunya Universitaris és diferent de qualsevol competició federada perquè els estudiants puguin compaginar-la amb els estudis i els entrenaments propis als seus clubs d’origen. Per això, hi ha dues jornades de competició de la fase regular, al novembre i al febrer, i es classifiquen els millors 4 equips per disputar les semifinals.

L’equip de bàsquet masculí ha disputat avui dijous la semifinal del campionat, contra la Universitat Pompeu Fabra, després de classificar-se com a primera de grup. Però no podrà passar a la final després de perdre per 65 a 69 al Pavelló Nord de Sabadell, la ciutat on se celebren les competicions aquest curs perquè l’organització recau sobre la Universitat Autònoma de Barcelona.

Equip de bàsquet masculí, participant en la campanya “T’ho estàs perdent”.

L’equip de futbol sala femení disputarà la semifinal contra la Universitat Ramon Llull el 19 de febrer al Pavelló Municipal Nord de Sabadell, després de classificar-se com a segones de grup.

Les integrants de l’equip femení de futbol sala.

D’altra banda, la Universitat ha recuperat aquest curs l’handbol femení, amb un gruix important de jugadores del campus Terres de l’Ebre, després d’un seguit d’anys sense equip i amb la memòria dels bons resultats anteriors. L’equip ha aconseguit classificar-se com a quart del grup únic de competició. Disputaran la semifinal amb la UB el proper 20 de febrer a les 13:30h al Pavelló OAR Gràcia de Sabadell.

L’equip de voleibol de la URV és un dels equips amb més continuïtat en els darrers anys. El grup de noies estan molt compenetrades i el seu joc ha millorat any rere any. L’equip disputarà la semifinal el 25 de febrer a les 10h al Pavelló del Club Natació Sabadell contra la UB.

L’equip femení de voleibol.

Pel que fa a l’equip masculí de voleibol, la URV torna a tenir-ne després d’un any d’impàs per poder formar equip amb nouvinguts a la Universitat. Aquesta selecció no ha perdut cap partit, ni cap set, de la fase regular. Igual que l’equip femení, jugarà les semifinals el 25 de febrer al Pavelló del  Club Natació Sabadell i es mesurarà contra la UB.

L’equip de volei masculí.