07/05/2018

Erik Solé, Zilin Zhang i Enric Pujol, guanyadors de la fase local de la X Olimpíada d’Economia

A la prova, realitzada a la Facultat d'Economia i Empresa, va haver-hi rècord de participació amb 148 estudiants de 2n de Batxillerat del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre

Enguany va haver-hi rècord de participació, superant el nombre d'alumnes d'edicions anteriors.

Els deu estudiants millor classificats (amb un triple empat a la 6a posició) a la Fase Local de la X Olimpíada d’Economia, van ser:

• 1a classificat: Erik Solé, de l’Institut Coster de la Torre (La Bisbal del Penedès)
  • 2a: Zilin Zhang, del Col·legi Santa Teresa de Jesús (Tarragona)
  • 3r: Enric Pujol de l’Institut Antoni Martí i Franquès (Tarragona)
  • 4a: Maria del Mar Medina de l’Escola Camp Joliu (L’Arboç)
  • 5a : Marta Garcia-Bayón, de l’Institut Antoni Martí i Franquès (Tarragona)
  • 6è : Cristian Leal, de l’Institut Antoni Martí i Franquès (Tarragona)
  • 6a : Clara Marquiegui, del Col·legi Vedruna Sagrat Cor (Tarragona)
  • 6a: Eva Velasco de l’Institut Vidal i Barraquer (Tarragona)
  • 9è : Artur Doliu, del Col·legi Sagrada Família (Tortosa)
  • 10a: Maria Badia del Col·legi Santa Teresa de Jesús (Tarragona)

Quant als centres amb la millor qualificació mitjana per als seus tres estudiants més ben classificats i els professors que hi han treballat, són:

• 1r classificat: Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona), i el professor José Manuel Vila.
  • 2n classificat: Col·legi Vedruna Sagrat Cor (Tarragona) i el professor Amali Nieto.
  • 3r classificat: Col·legi Santa Teresa de Jesús (Tarragona) i la professora Noelia Masip.

Sobre els premis, el primer classificat a la Fase Local rebrà, si el curs 2018-19 es matricula en alguna de les titulacions oficials de grau de la URV, un premi màxim de 1.500 euros com ajut a la matrícula de primer curs de les titulacions oficials de grau ofertes per la URV. Si l’estudiant ja té matrícula gratuïta, l’import es lliurarà com a ajut complementari per a l’estudi. També l’estudiant millor classificat d’entre els que es matriculin, el curs 2018-19, en algun ensenyament de grau o doble grau de la Facultat d’Economia i Empresa, rebrà un obsequi.

La prova va durar una hora i mitja.
Rècord de participació enguany i fase estatal de les Olimpíades

Els tres estudiants que representants a la Fase Nacional (estatal), que tindrà lloc a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Santiago de Compostela els dies 25, 26 i 27 de juny, són l’Erik Solé, 1r classificat; Zilin Zhang, 2a classificada, i la Maria del Mar Medina, 4a classificada.

Enguany va haver-hi rècord de participació d’estudiants, perquè el dia de les proves, el 18 d’abril, van participar 148 estudiants de 2n de Batxillerat del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre, superant els participants d’edicions anteriors. L’objectiu fonamental de l’Olimpíada d’Economia és incentivar i estimular l’estudi de l’Economia i de l’Empresa entre els estudiants de Batxillerat, i servir de punt de trobada entre l’ensenyament a Secundària i la Universitat. Poden participar tots els estudiants de centres de Secundària de la província de Tarragona que estiguin matriculats, durant el curs 2017-2018, a l’assignatura d’Economia de l’Empresa de 2n de Batxillerat.

Tots els estudiants participants van rebre un diploma acreditatiu i un record.

El patrocinador de la fase local de l’Olimpíada va ser la  Fundació Privada Mútua Catalana.

Més informació:

X Olimpíada d’Economia