28/03/2017

Es compleixen quinze anys del desplegament dels estudis de Turisme i Oci a Vila-seca

El dia 18 de març de 2002 es va signar el conveni que el va fer possible, signat entre l'Ajuntament de Vila-seca, Universal PortAventura i la URV

Vista de l'edifici de la Facultat de Turisme i Geografia.

El dia 18 de març passat va fer quinze anys de la signatura del conveni que el va fer possible. En aquesta data de l’any 2002 l’alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, el rector de la URV, Lluís Arola, i la directora general d’Universal PortAventura, Mercedes de Pablo, van signar el conveni per al desplegament dels estudis universitaris de Turisme i Oci a Vila-seca. En l’acord s’assenyalava la voluntat de la Universitat de fer una oferta educativa completa sobre turisme en estreta relació amb els principals agents del sector; Universal Port Aventura, que ja desenvolupava un gran projecte turístic, declarava la voluntat d’imbricar-lo en la potenciació de la Costa Daurada i de les comarques de Tarragona; i l’ajuntament de Vila-seca expressava la seva voluntat de fer viable un projecte educatiu i formatiu en l’àmbit turístic.

Uns mesos més tard, el 24 de juliol del mateix any, l’alcalde de la població i el rector van signar la cessió, per part del municipi, de l’edifici on havien de començar els estudis universitaris de Turisme. L’Ajuntament de Vila-seca va cedir a la Universitat l’antiga seu del Conservatori Professional de Música, que va ser remodelat i adequat al nou ús docent com a centre universitari. El primer curs 2002-03 va comptar amb 90 estudiants matriculats.

D’esquerra a dreta Josep Poblet, Lluís Arola i Mercedes de Pablo, signant el conveni l’any 2002.

Així va néixer l’onzè centre integrat a la Universitat Rovira i Virgili (URV), l’Escola Universitària de Turisme i Oci (EUTO). L’abril de 2003 es va posar la primera pedra del primer edifici de l’actual Facultat al campus educatiu i esportiu de Vila-seca, de més de 2300 m2 de superfície. D’aquesta manera i amb l’especial implicació de l’Ajuntament de Vila-seca, el suport de PortAventura i la Federació Empresarial, prop de 100 empreses i organitzacions col·laboradores de pràctiques i una resposta social i sectorial molt positiva, els estudiants de la primera promoció de diplomats en Turisme per la Universitat Rovira i Virgili van poder acabar els seus estudis en unes instal·lacions completament adequades a les seves necessitats.

El curs 2009-10, com a conseqüència de la implantació del Pla Bolonya, es van iniciar a l’EUTO  els estudis de grau en Turisme i grau en Geografia i Ordenació del Territori, que substituïen la diplomatura en Turisme i la llicenciatura en Geografia, respectivament. Aquest fet, juntament amb la impartició d’estudis de postgrau en els àmbits del turisme i de la geografia i l’ordenació del territori va tenir com a conseqüència que al 2012 es publiqués al DOGC el canvi de denominació de l’Escola, la qual va passar a denominar-se Facultat de Turisme i Geografia (FTG).

Posteriorment al 2013, el Departament de Geografia, fins aleshores ubicat al campus Catalunya, es va traslladar al campus Vila-seca de la URV, a l’edifici de la Facultat de Turisme i Geografia.