17/04/2018

Es publica el llibre del I Concurs de Microrelats Científics organitzat per la Facultat de Química de la URV

La primera edició del concurs es va organitzar coincidint amb els 25 anys de la Universitat i s’hi van presentar 25 relats

En aquest llibre es recullen tots els microrelats que es van presentar en la I edició del Concurs de Microrelats Científics organitzat per la Facultat de Química de la URV en col·laboració amb la Càtedra Internacional URV/Repsol d’Excel·lència en Comunicació i la Unitat de Comunicació de la Ciència. En total s’hi van presentar 25 relats que no superaven les 100 paraules.  El llibre, editat en format paper i digital per Publicacions URV, es pot descarregar gratuïtament en aquest enllaç.

El microrelat “Huellas de elefantes”, de l’estudiant del màster en Ciències del Sistema Nerviós Genís Oña, es va emportar el primer premi del Concurs de Microrelats Científics organitzat en motiu de la commemoració dels 25 anys de la URV. El jurat també va atorgar una menció especial a l’estudiant del grau d’Història de l’Art, Gina Barichello, per “La ecuación pendiente” i es van lliurar dos premis als microrelats més votats pel públic, un per a l’estudiant del grau de Bioquímica i Biologia Molecular, Laura Ibáñez per un microrelat sobre l’efecte de les hormones i les molècules en els estats i sentiments dels humans i un altre per a Gemma Loscos, estudiant del mateix ensenyament pel treball “Amor bioquímico”.

Aquesta convocatòria té per objectiu la promoció de la divulgació científica entre tota la comunitat universitària i per aquest motiu ha estat obert a tothom vinculat a la URV. El concurs es va convocar en dues categories, l’escrita –amb microrelats presentats a través de Facebook o Twitter- i audiovisual, però l’audiovisual va quedar deserta ja que no s’hi va presentar cap candidat.