20/11/2019

Es renova l’acord per impulsar el coneixement científic sobre els plàstics entre els estudiants

PlasticsEurope i la URV signen un conveni per fer divulgació sobre aquests materials, els seus usos, aplicacions i contribució a l'aprofitament dels recursos

PlasticsEurope, l’associació europea de fabricants de matèries primeres plàstiques, i la Universitat Rovira i Virgili han renovat, un any més, el seu compromís per apropar el coneixement científic dels materials plàstics, els seus usos, aplicacions i contribució a l’reaprofitament dels recursos. Tot això, a través d’un programa divulgatiu per a alumnes i professors d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

En el marc de l’Aliança STEM, la URV, a través d’URV Divulga, porta a terme el desenvolupament de el Projecte APQUA. Es tracta d’un projecte educatiu i de culturització científica que busca apropar la ciència als estudiants i que, a més del seu vessant més acadèmic, amb el qual busca promoure la utilització de principis i processos científics i de l’evidència a l’hora de prendre decisions, té també altres objectius: desenvolupar una major consciència i comprensió pública, en aquest cas sobre els productes plàstics; facilitar els coneixements i les eines necessàries per a la presa de decisions i participar d’una manera més responsable com a membres d’una societat compromesa amb la sostenibilitat.

La col·laboració de PlasticsEurope amb la Universitat Rovira i Virgili es va iniciar l’any 2010, i se centra en el mòdul “Els plàstics a la nostra societat” de l’propi projecte APQUA, en què els alumnes poden aprofundir en la identificació, transformació, aplicacions i reciclatge de la matèria primera plàstica. En el mòdul també s’investiguen experimentalment diferents aplicacions dels plàstics, i, a més, s’expliquen les implicacions del seu ús relacionades amb l’estalvi energètic i d’emissions de CO2 i el reaprofitament dels residus com a nous recursos. D’aquesta manera, les dues organitzacions aconsegueixen fomentar en les noves generacions un pensament circular per al dia a dia, a través de la divulgació científica dels plàstics, clau en l’impuls de noves solucions tecnològiques, mitigació de el malbaratament alimentari, eficiència energètica o prestacions sanitàries.

El conveni ha estat signat per María José Figueras, Rectora de la Universitat Rovira i Virgili i Ignacio Marco, director general de l’oficina de representació de PlasticsEurope a Espanya.