22/11/2017

Es reuneix el Consell Assessor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria

La reunió anual aplega representants d'empreses i institucions per generar sinergies amb l'Escola

El Consell Assessor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria aplega representants d’empreses i institucions i l’equip directiu de l’Escola. Actualment formen part del Consell, José Manuel Barrios d’IDIADA, Josep Boqué de Boston Scientific, Gabriel Domènec del Clúster TIC Catalunya Sud, Manuel Gutiérrez de T-Systems, David Gámez de Lear, Elías García de l’Associació Nuclear Ascó Vandellós, Robert Marquès de Near Consulting, Hugo Padilla de CISCO, Daniel Reseco de Grupo Castilla, i Carles Rovira de l’Associació d’Empreses de Serveis de Tarragona. També n’és membre Joan Enric Carreres del Consell Social de la URV i per part de l’Escola en formen part Domènec Puig, Xavier Vilanova, Carme Olivé, Àngel Cid, Xavier Correig, David Girbau, Francisco González i Àlex Viejo.

A la sessió es van donar a conèixer els nous ensenyaments que s’iniciaran el curs 2018-19 i que, en certa manera, són fruit d’anteriors converses en el si del Consell. Es tracta del grau en Tècniques de Desenvolupament d’Aplicacions Web i Mòbils i un màster en Tecnologies del Vehicle Elèctric.

A la reunió es van afegir el director del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica, Jesús Brezmes, i el director del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, Jordi Castellà. El motiu va ser presentar les línies de recerca que es treballen i, especialment, la transferència de coneixement i tecnologia a partir de projectes en col·laboració amb empreses.

El resultat d’aquesta trobada va ser la generació de sinergies entre l’Escola i les empreses en dues direccions: una primera per divulgar l’enginyeria en els centres de secundària i una segona per generar nous projectes de recerca. La reunió anual del Consell Assessor es va fer el  dia 15 de novembre a la sala de reunions de l’ETSE, i constitueix la quarta trobada des que es va constituir l’any 2015.