20/03/2018

Estudiants dels Estats Units aprenen com funciona el sistema d’educació primària a Catalunya

És el segon any que la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia ofereix un seminari internacional a través del programa Study Abroad

Estudiants de la Universitat d'Illinois a la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia,

Un grup de vuit estudiants de màster i doctorat de la Universitat d’Illinois, Estats Units, són del 19 al 23 de març a la URV seguint un seminari sobre Educació Primària, que ofereix la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia a través del programa Study Abroad. Durant l’estada participen en diverses sessions amb professionals i professors d’educació i també visiten dues escoles de la ciutat de Tarragona per observar les diferències entre les escoles catalanes i les americanes.

El seminari que segueixen inclou sessions teòriques que imparteixen una directora d’escola, mestres de primària, professors universitaris i una inspectora d’educació, i es complementen amb l’intercanvi d’experiències i debat entre estudiants americans i estudiants de la URV sobre els temes presentats. A més a més, els estudiants internacionals visiten l’escola Pax i el Col·legi Sant Pau de Tarragona per observar sobre el terreny les diferències entre les escoles de tots dos països i conèixer el context de primera mà, segons explica Ramon Palau, professor de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia que coordina el seminari internacional.

Visita dels estudiants internacionals a l’escola Pax de Tarragona.

Les sessions s’estructuren en quatre blocs per donar a conèixer diversos aspectes de l’Educació Primària. El primer tracta sobre els sistemes educatius d’Europa i fa una comparativa sobre la qualitat dels sistemes, la independència de les escoles o l’educació obligatòria. El segon bloc aborda la immersió lingüística, amb el català com a cas d’estudi. El tercer bloc tracta dels sistemes de recepció i integració d’estudiants migrants, amb un repàs per les accions principals d’integració a les classes, com ara les aules d’acollida, la planificació individual i la distribució dels alumnes entre les escoles. Per últim, es fa un repàs per la carrera professional del mestre amb les diverses vies d’entrada al mercat laboral en funció del tipus d’escola, ja sigui pública, privada o concertada.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

*