04/06/2018

EstiURV i Summer Lab, les dues propostes científiques d’aquest juliol per als joves

La Universitat impulsa dues iniciatives per fomentar l’interès dels joves per la ciència. D’una banda s’ha convocat una nova edició el programa EstiURV, adreçat a alumnes de 4t d’ESO i de primer de batxillerat. Fins al 30 de juny es poden inscriure en alguna de les deu propostes científiques que es duran a terme durant les setmanes del 9 al 13 i del 16 al 20 de juliol als laboratoris i a les aules de la Universitat. En aquest cas s’inscriuen en un únic taller que farà durant una setmana. D’aquesta manera, els joves que enguany acabin el darrer curs d’ESO o el primer curs de batxillerat poden dedicar una setmana de les seves vacances d’estiu a participar dels tallers científics que la URV organitza amb l’objectiu de fomentar el seu interès per la ciència i despertar vocacions. Els participants han de presentar la seva nota mitjana i explicar quines són les seves motivacions i cada curs requereix un mínim de nota d’accés.

D’altra banda i amb aquest mateix objectiu, però adreçat a joves de 1r a 3r d’ESO, s’organitza per primera vegada l’URV Summer Lab. Es tracta d’una activitat d’estiu on els joves podran tenir un primer contacte amb el món universitari alhora que s’endinsen en els coneixements i disciplines científiques. Tot amb un component lúdic que afavoreix l’aprenentatge i desenvolupa les capacitats personals i vocacionals. Es treballaran cinc tallers per setmana, cada dia d’un àmbit diferent, per tenir un coneixement global dels diferents ensenyaments.

L’URV Summer Lab es durà a terme del 2 al 27 de juliol, dividit en quatre setmanes en horari de 9h a 13:30h i els tallers es faran al campus Sescelades. Les inscripcions es poden fer per setmanes, També s’ofereix servei d’acollida matinal i servei de menjador al migdia.

Cursos per a professors de secundària

D’altra banda s’ha obert el termini d’inscripció del programa Aprofundiments, de formació per als professors de secundària sobre els coneixements i la recerca generats en les diferents disciplines acadèmiques. Enguany s’ofereixen 8 propostes de diferents disciplines que es faran del 2 al 6 de juliol.

Aquestes iniciatives formen part del programa Nexes que impulsa l’Oficina d’Orientació Universitària per fomentar la col·laboració entre secundària i la URV i  generar, difondre i compartir coneixement. En el cas d’Aprofundiments també s’ha implicat en l’organització l’Institut de Ciències de l’Educació.