25/06/2018

L’estudiant Julio Manuel Sánchez guanya la primera edició del premi Magda Medir-Essity

El premi reconeix el millor estudiant de l'assignatura Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d'Enginyeria Química i Enginyeria Agroalimentària

Julio Manuel Sánchez és el primer estudiant que guanya el Premi Magda Medir -Essity.

Julio Manuel Sánchez és l’estudiant de l’Escola Tècnica d’Enginyeria Química (ETSEQ) que ha guanyat el premi Magda Medir-Essity, que s’atorga per primera vegada al millor estudiant de l’assignatura Pràctiques de Lideratge d’Equips que es fa al quart curs dels graus d’Enginyeria Química i Enginyeria Agroalimentària. 17 estudiants van presentar-se al premi després d’elaborar el projecte de l’assignatura, que té per objectiu posar en pràctica els coneixements sobre lideratge d’equips. L’acte de lliurament del premi es va fer el 22 de juny a la sala de graus de l’ETSEQ.

El guanyador va ser escollit pels professors de Pràctiques de Lideratge d’Equips i per mànagers de l’empresa Essity d’entre un total de 17 estudiants. Aquests han exercit diferents rols al llarg de tot l’any acadèmic: líders d’equips de projecte formats per estudiants de primer curs; formadors dels líders d’equips de projecte de segon curs; emprenedors i rols de suport. En tots aquests rols, els estudiants han d’oferir serveis reals a persones reals per produir resultats tangibles. Per tant, no es tracta de simulacions ni d’estudis de cas. En aquesta experiència els estudiants de quart reben la formació i el coaching personal per desenvolupar la seva millor versió en els seus respectius rols i adquirir informació valuosa per dirigir les seves carreres professionals.

Julio Manuel Sánchez, que va rebre una tauleta ordinador escollida pels propis estudiants, va explicar durant el lliurament que “cursar aquest assignatura ha estat un aprenentatge molt important tant a nivell personal com professional”.

L’acte va ser presidit pel vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement Francisco Medina, que va destacar que “l’ETSEQ ha aconseguit desenvolupar un model educatiu de referència, on el contingut sobre lideratge d’equips és un element fonamental”.

L’acte també va comptar amb l’empresa Essity Iberia, a través del seu responsable de millora contínua i del Young Talent Program, Pere Marc Franquet, qui va afirmar que “iniciatives com aquesta permeten seguir de prop i fomentar el talent local”.

La professora Magda Medir dona nom al premi

El professor Joan Ramon Alabart va explicar que la creació del Premi Magda Medir – Essity respon al fet que “necessitem referents positius en els quals emmirallar-nos. I d’aquí la creació del Premi Magda Medir – Essity, una combinació d’una persona i d’una organització eminents pel que fa al lideratge d’equips”.

Magda Medir, que dona nom al premi, és part del professorat de l’assignatura Pràctiques de lideratge d’equips hi ha Magda Medir. Medir ha fet recerca sobre l’ensenyament de les ciències i ha dissenyat i avaluat materials didàctics pel seu aprenentatge. Ha col·laborat amb el Departament d’Ensenyament en el disseny i la implementació del projecte Ciència 6/12, i a partir de 1990 va dirigir el projecte educatiu APQUA. Ha contribuït a l’avaluació i millora del Projecte 1er/4rt del grau d’Enginyeria Química i ha facilitat la incorporació de processos de coaching i el desenvolupament d’un model de lideratge en aquest projecte docent de l’ETSEQ.

Medir va adreçar-se als estudiants durant l’acte: “Estic molt orgullosa de tots aquells estudiants que heu decidit cursar aquesta assignatura. Decidir ser un líder d’un equip d’estudiants de primer és una gran responsabilitat”.