29/05/2018

Estudiants americanes fan una estada a la URV per conèixer el sistema sanitari

La Facultat d'Infermeria acull per tercera vegada les estudiants de la Universitat James Madison dels Estats Units a través del programa Study Abroad

Les estudiants de la Universitat James Madison, dels Estats Units, amb les responsables de la Facultat d'Infermeria al campus Terres de l'Ebre.

Catorze estudiants d’Infermeria, Medicina, Teràpia Ocupacional i Fisioteràpia de la Universitat James Madison dels Estats Units fan una estada des del 14 fins a l’1 de juny a la URV per seguir-hi el curs “Sistema sanitari a Espanya: una exploració intercultural de les malalties i el benestar”. És la tercera vegada que la Facultat d’Infermeria acull estudiants de la universitat americana, en una formació biennal a través de l’Study Abroad, una oferta formativa que combina un programa acadèmic certificat amb un programa cultural.

El curs consta d’una introducció al sistema sanitari espanyol, que, a diferència de l’americà, és de cobertura universal, un taller sobre l’instrumental i vocabulari sanitari a la sala de demostració, una visita a un centre de tècniques complementàries i visites als hospitals Joan 23 i Santa Tecla de Tarragona, i Sant Joan de Reus, a l’hospital lleuger de Cambrils i al CAP Llevant de Tarragona. També han visitat la unitat docent de Tortosa, on els estudiants fan pràctiques.

Un tret diferencial del programa que els prepara la Facultat d’Infermeria és l’observació de la pràctica clínica que fan durant dues setmanes d’estada als centres sanitaris i sociosanitaris de la demarcació de Tarragona. Les visitants estudien castellà a la universitat americana o bé tenen com a llengua materna el castellà. I, a diferència del sistema acadèmic espanyol, cursen dos anys sobre ciències de la salut i després s’especialitzen en funció del perfil.